چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد؟

به کار بردن کاغذ دیواری در اتاق خواب، اتاق نشیمن و حتی سالن پذیرایی، می‌تواند مکملی عالی و بی‌نقص برای دکوراسیون داخلی منزل شما باشد. با این حال باید در نظر داشته باشید که رنگ مناسب کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن محیط چه باید باشد. حتما می‌دانید که انتخاب یک کاغذ دیواری خاص بر روی دکوراسیون داخلی به لحاظ بزرگتر یا کوچکتر به نظر رسیدن فضا، تاثیر می‌گذارد.

از آن جایی که کاغذ دیواری‌های زیادی با طرح‌ها و رنگ‌های پیچیده وجود دارند، این انتخاب می‌تواند کمی سخت بوده و در عین حال نقش بسیار مهمی نیز ایفا کند. در صورتی که شما نیز به دنبال بهترین کاغذ دیواری برای بزرگتر نشان دادن اتاق یا محوطه مورد نظر خود هستید، این مطلب را تا انتها با ما دنبال کنید.

رنگ و مدل های کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن خانه

کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن خانه
مدل کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن خانه

پیش از هر چیزی لازم است به این موضوع اشاره کنیم که برخی از کاغذ دیواری‌ها می‌توانند اتاق را بزرگتر و برخی دیگر کوچک‌تر نشان دهند. این انتخاب را برای شما کمی پیچیده کرده و اگر عامل بزرگ یا کوچک نشان دادن اتاق برایتان حائز اهمیت باشد، نمی‌توانید تنها به سلیقه شخصی خود اکتفا کنید. این به چند عامل بستگی دارد:

  • نحوه استفاده شما از کاغذ دیواری
  • رنگ کاغذ دیواری
  • بافت و الگوی کاغذ دیواری
رنگ کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن خانه
رنگ کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن خانه
مدل کاغذ دیواری برای بزرگ تر کردن خانه
مدل کاغذ دیواری برای بزرگ تر کردن خانه

کاغذ دیواری رنگ روشن اتاق را بزرگتر نشان می دهد

همان طور که انتظار داریم کاغذ دیواری‌های رنگ روشن در طرح‌های ساده گلدار، راه راه یا هندسی، اتاق را بزرگتر و روشن تر نشان می‌دهند. برعکس الگوهای شلوغ و تیره، باعث کوچکتر نشان داده شدن اتاق خواهند شد. از این روی اگر قصد کاغذ دیواری کردن اتاقی کوچک را دارید، توصیه می‌کنیم که به سراغ کاغذ دیواری‌های تیره یا شلوغ نروید. کاغذ دیواری‌های دارای زمینه تیره یا شلوغ، باعث کوچکتر به نظر رسیدن اتاق مورد نظر شما خواهند شد. از این روی توصیه می‌کنیم که اگر به رنگ خاصی علاقه مند هستید، در طیف آن به دنبال زمینه روشن گشته و همان رنگ را در توناژ روشن انتخاب کنید.

حتما بخوانید: کدام دیوار را کاغذ دیواری کنیم؟
کاغذ دیواری رنگ روشن
کاغذ دیواری رنگ روشن

استفاده از رنگ‌های ملایم و خاص مثل زرد، لیمویی و …

همان طور که احتمالا می‌دانید، رنگ های خاص تاثیر زیادی بر خلقو و خو و احساسات دارند. از این روی حتما هنگام انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید به روحیه خود نیز توجه داشته باشید و به سراغ رنگی بروید که به شما در داشتن احساسی بهتر کمک کند. رنگ‌های ملایم مانند زرد و لیمویی روشن، خاکسرتی روشن و سفید، استخوانی، آبی روشن و مانند آن‌ها، برای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق بهترین هستند. در مقابل اگر به سراغ رنگ‌های خاکی تیره، قهوه‌ای یا سبز بروید، اتاق کوچکتر به نظر می‌رسد.

کاغذ دیواری زرد راه راه
کاغذ دیواری زرد
کاغذ دیواری راه راه خاکستری
کاغذ دیواری خاکستری

به هر ترتیب هنگام انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن محیط، تا حد امکان از رنگ‌های سایه روشن استفاده کنید که به بازتر شدن فضا کمک خواهند کرد. برای انتخاب این رنگ‌ها البته باید دقت کافی به دکوراسیون داخلی محیط اتاق خود نیز داشته باشید که در نهایت ترکیب رنگ کاغذ دیواری با دیگر اسباب و وسایل متناسب باشد. در نهایت این موضوع را به خاطر بسپارید که حتی اگر بهترین رنگ مناسب کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن محیط را انتخاب کرده باشید، عدم تناسب آن با اسباب و اثاثیه، از جذابیت محیط می‌کاهد.

استفاده از ترکیب رنگ مناسب کاغذ دیواری

گاهی اوقات برای جذاب‌تر کردن دکوراسیون داخلی اتاق‌ها، به دنبال استفاده از ترکیب رنگ کاغذ دیواری‌ یا پوستر دیواری مختلف هستیم. در این الگو نیز باید دقت داشته باشید که حتما ضمن آن که از رنگ‌های مرکب با یکدیگر استفاده می‌کنید، مجموع آن‌ها در کنار یکدیگر دارای نور و زمینه روشن باشند. انجام این کار و در یک ترکیب قرار دادن رنگ‌هایی که در نهایت سایه روشن ملایمی در اتاق به وجود بیاورند، نیازمند کار تخصصی و اغلب اوقات بهره‌مندی از مشاوره کارشناسان دکوراسیون داخلی است.

اهمیت طرح کاغذ دیواری در بزرگ نشان دادن اتاق

از آن جایی که اکثر کاغذ دیواری‌ها دارای رنگ زمینه و طرح خاصی هستند، باید برای انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن محیط، حتما به این طرح خاص نیز توجه داشته باشید. برای اطمینان از این که اتاق بزرگتر به نظر برسد، حتما به سراغ الگوهای با گل‌های بزرگ بروید که عمق بیشتری در فضا ایجاد می‌کنند.

کاغذ دیواری طرح برگ
کاغذ دیواری طرح برگ
کاغذ دیواری طرح هندسی
کاغذ دیواری طرح هندسی
کاغذ دیواری طرح گل
کاغذ دیواری طرح گل

همین طور طرح کاغذ دیواری با نوارهای عمودی، نوعی توهم بین سقف و کف ایجاد کرده و در نهایت باعث می‌شوند تا فضای اتاق بزرگتر و دلبازتر به چشم بیاید. به همین شکل الگوهای هندسی، همیشه برای بزرگ نشان دادن اتاق‌ها، عالی هستند. حال این الگوهای هندسی در تنوع بالایی در طرح‌های مختلف انواع کاغذ دیواری عرضه شده و شما فرصت آن را دارید که طرح مورد سلیقه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. چنین طرح‌هایی، البته در شرایطی که زمینه کاغذ دیواری رنگ روشن باشد؛ باعث خواهند شد تا طراحی اتاق پیچیده به چشم آمده و بزرگتر به نظر برسد. به علاوه چنین طرح‌هایی دارای زیبایی و جذابیت خاص خود نیز خواهند بود.

استفاده از کاغذ دیواری ساده و ظریف برای بزرگ نشان دادن محیط

استفاده از کاغذ دیواری ساده و ظریف که بافتی سبک داشته باشد، به جای به کار بردن کاغذ دیواری‌های برجسته، باعث می‌شود تا فضای شما به راحتی بازتر و بزرگتر به چشم بیاید. از این روی اگر چه کاغذ دیواری‌های گل برجسته دارای جذابیت خاص خود بوده و بسیار زیبا و چشمگیر هستند، اما برای بزرگ نشان دادن اتاق مورد نظر خود، باید این نوع کاغذ دیواری‌ها را کنار گذاشته و به سراغ مدل‌های بافت ظریف و ساده بروید.

کاغذ دیواری ساده
کاغذ دیواری ساده

بیشتر خانواده‌ها علاقه مند به خرید کاغذ دیواری‌های گل برجسته به لحاظ لوکس بودن و جذابیت بالاتر این نوع دیوارپوش‌ها هستند، اما اگر اهمیت بزرگتر جلوه کردن فضای اتاق خواب، اتاق نشیمن یا کاغذ دیواری سالن پذیرایی برای شما اهمیت زیادی دارد، باید از این علاقه شخصی خود بگذرید. با این همه در صورتی که قصد کاغذ کردن یک محوطه با چهار ضلع دیواری را دارید، می‎توانید در بخشی از آن، به عنوان یک برش تزئینی، از کاغذ دیواری گل برجسته با زمینه روشن استفاده کرده و باقی بخش‌های دیواری را به همان شکل بافت ظریف و ساده، بپوشانید. البته برای آن که بهترین نتیجه را بگیرید، لازم است که این ترکیب کاملا تخصصی و منطبق بر اصول دکوراسیون داخلی باشد.

سخن پایانی

همان طور که در بالا دوره کردیم، به جز در نظر گرفتن رنگ مناسب کاغذ دیواری برای بزرگ نشان دادن محیط، باید به طرح و بافت آن، نیز توجه داشته باشید. اگر به هر شکلی ناچار به استفاده از نوعی کاغذ دیواری بودید که اتاق را کوچک ‌تر نشان می داد، بهتر است از تکنیک‌های دیگر چون اضافه کردن آینه یا نورپردازی کمک بگیرید. شما چه نظری در این باره دارید؟ ایده‌ ها و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

2 دیدگاه در “چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد؟

  1. حسن گفت:

    سلام وقت بخیر من مدتیه تمامی مدل های پوستر دیواری رو در سایت های مختلف دارم بررسی می کنم. تنوع سایت شما خوبه. فقط یک سوال برای ما که شهرستانیم اگر سفارش بدیم خودمون می تونیم نصب کنیم یا باید حتما نصاب بیاد؟
    هزینه نصاب چقدره؟

    1. مدیر گفت:

      درود بر شما
      ممنون از توجه شما
      ارسال به تمام شهر های ایران داریم
      بهتره که از نصاب کمک بگیرید و نصاب هم تو شهر خودتون توسط همکاران ما به شما معرفی میشه
      هزینه نصاب هم بستگی به متراژ پوستر دیواری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *