شما ممکن است بین رنگ یا کاغذ دیواری کردن دیوارهای مختلف منزل خود مردد باشید، اما زمانی که تصمیم به استفاده از کاغذ دیواری می‌گیرید، یک سوال باقی می‌ماند که کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم؟ بهتر است کدام دیوارها رنگ شده و کدام یک با کاغذ پوشانده شوند؟ ترکیب رنگ و کاغذ دیواری چطور باشد؟ پاسخ صحیح به این سوالات، باعث خواهد شد تا بهترین نتیجه گیری در دکوراسیون داخلی منزل خود به لحاظ دیوارپوش‌ها را به دست بیاورید.

برای آن که نگاه بهتری به این موضوع که کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری یا پوستر دیواری کنیم؟ داشته باشید؛ در ادامه با ما همراه شوید.

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم؟

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم ؟ + نکات مهم

موضوع مهم و قابل تاملی در اینجا وجود دارد: استفاده از کاغذ دیواری باعث می‌شود که اتاق یا محوطه مورد نظر شما، روح پیدا کرده، سرزنده‌تر و سرگرم کننده‌تر به نظر برسد. این در حالی است که عدم استفاده از کاغذ دیواری (حتی ساده‌ترین مدل آن) موجب یکنواختی و کسل کننده به چشم آمدن هر فضایی خواهد شد. حتی اگر دقت کرده باشید در سال‌های اخیر استفاده از کاشی‌های طراحی شده نیز در ترکیب با کاشی‌های ساده در محیط سرویس‌های بهداشتی به عنوان دکوراسیون مدرن رواج پیدا کرده است.

تا اینجا مطمئن شدیم که در اکثر مواقع استفاده از کاغذ دیواری بر رنگ کردن کامل دیوارها، ترجیح داده می‌شود. اما بیشتر مردم این سوال را دارند که آیا باید تمام دیوارها را کاغذ کرده یا تنها بخشی از آن‌ها را با کاغذ دیواری بپوشانند؟ تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تمام دیوارها را کاغذدیواری کنید یا نه بستگی به این دارد که می‌خواهید اتاق چگونه به نظر برسد. در حقیقت قانون کلی و استانداردی برای این موضوع وجود ندارد و این بستگی به سلیقه شما و سبک دکوراسیون دارد.

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم ؟ + نکات مهم

توجه داشته باشید که کاغذ دیواری می‌تواند نه تنها ظاهر، بلکه کل معماری اتاق را نیز تغییر دهد. کاغذ دیواری مناسب می‌تواند محیط را تغییر دهد و توهم فضا را ایجاد کند. هنگامی که تمام دیوارها را کاغذدیواری می‌کنید، مطمئن شوید که الگو و طرح مناسب کاغذ دیواری را انتخاب کنید که ظرافت اتاق را برجسته کند، معماری آن را بهبود بخشد و عیوب را پنهان کند. امروزه طیف گسترده‌ای از کاغذ دیواری وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. هنگام کاغذ دیواری تمام دیوارها باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کرده‌اید که با تم موجود اتاق مطابقت دارد.

اگر چه عنوان ساختیم که قانون و استاندارد قطعی برای رنگ یا کاغذ دیواری کردن تمام دیوارها وجود ندارد، اما شما باید یکسری از ساختارها را رعایت کنید تا در نهایت نتیجه کار، به اندازه کافی دلچسب و مناسب باشد. از جمله این قوانین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هرگز تمام دیوارها را با کاغذ دیواری تیره نپوشانید

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم ؟ + نکات مهم

این در اکثر مواقع ایده اشتباهی است که تمام دیوارها را با کاغذ دیواری تیره بپوشانید. اگر علاقه مند به استفاده از کاغذ دیواری‌های تیره رنگ هستید، حتما باید بخشی از دیوارها را رنگ کرده و بخشی از آن‌ها را کاغذ کنید. پوشاندن کامل دیوارها با کاغذ دیواری تیره، باعث خواهد شد تا فضای داخلی کلافه کننده به نظر رسیده و گرفتگی روح و روان ایجاد کند.

حتما بخوانید: چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ تر نشان می دهد؟

برای کاغذ کردن تمام دیوارها، به سراغ طرح ‌های ظریف و ملایم بروید

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم ؟ + نکات مهم

اگر می‌خواهید تمام دیوارها را به وسیله کاغذ دیواری بپوشانید، بهتر است که به سراغ طرح‌های ظریف و ملایم بروید. رنگ‌های روشن یا نیمه روشن با طرح‌های ساده و تا حد امکان ظریف، این امکان را ایجاد می‌کنند که بتوانید تمام دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید.

از ترکیب کاغذ دیواری ساده و طرح ‌دار استفاده کنید

برای استفاده از ترکیب کاغذ دیواری ساده و طرح ‌دار یا رنگ و کاغذ دیواری، پیشنهادهای مختلفی وجود دارد:

پیشنهاد برای تی وی روم:

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم ؟ + نکات مهم

اگر می‌خواهید قطعا تمام دیوارهای نشیمن تلویزیون را با کاغذ دیواری بپوشانید، پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب کاغذ دیواری ساده و طرح‌دار استفاده کنید. به این شکل شما می‌توانید برخی از دیوارهای خاص، مانند دیوار پشت تلویزیون را با کاغذ دیواری طرح‌دار (ترجیحا طرح‌های خاص و لوکس) پوشانده و دیگر دیوارها را با کاغذ دیواری‌های ساده که مکمل طرح پشت تلویزیون باشند، پر کنید. انتخاب این دو طرح کاغذ دیواری به شکلی که مکمل یکدیگر بوده و هارمونی لازم را ایجاد کنند، نیازمند توجه و سلیقه کافی خواهد بود.

پیشنهاد برای اتاق نشیمن:

به همین شکل برای اتاق نشیمن، می‌توانید تمام دیوارها را رنگ کرده و تنها دیوار پشت کاناپه را با کاغذ دیواری طرح‌دار بپوشایند. همین طور می‌توانید تمام دیوارها را کاغذ دیواری ساده زده و دیوار پشت کاناپه را با کاغذ دیواری طرح دار خاص، تکمیل کنید.

پیشنهاد برای سالن پذیرایی:

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم ؟ + نکات مهم

همین فرایند را در کاغذ دیواری سالن پذیرایی داریم. معمولا در سالن‌ های پذیرایی، در سبک دکوراسیون مدل و لوکس، نیاز به استفاده از چند دیوار با دیوارپوش‌های لاکچری داریم. به این ترتیب فرصت آن را خواهید داشت که تمام دیوارها را رنگ کرده و چند دیوار در موقعیت های خاص را با کاغذ دیواری‌های طرح‌دار لوکس بپوشانید. به طور مثال دیوار رو به مبل‌ها، دیوار پشت میز ناهارخوری و مانند آن‌ها. همین طور می‌توانید تمام دیوارها را با کاغذ دیواری ساده پوشانده و چند دیوار را کاغذ دیواری طرح دار بزنید.

پیشنهاد برای اتاق خواب کودک:

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم ؟ + نکات مهم

در اتاق خواب کودک، یک دیوار عریض را به کاغذ دیواری طرح‌دار عروسکی یا انیمیشنی اختصاص داده و دیگر دیوارها را با کاغذ دیواری ساده یا رنگ بپوشانید. اما در عین حال در صورتی که یک سبک کاغذ دیواری با طرح ظریف و ساده انتخاب کرده باشید، هنوز می‌توان گفت که کاغذ کردن تمام دیوارها نیز جایگاه خود را خواهد داشت.

سخن پایانی

در نهایت تمام این انتخاب ‌ها، بستگی به این دارد که شما چه سلیقه ‌ای داشته و از چه اثاثیه و دکوراسیون داخلی دیگر در محوطه‌های مورد نظر خود استفاده کرده باشید. با این حساب بدون مشاهده و بررسی کامل هر یک از این اتاق‌ها و فضاهایی که اشاره کردیم، نمی‌توان تصمیم‌گیری قطعی برای این که کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم، داشت.

کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم ؟ + نکات مهم

در بالا یک بررسی کوتاه در خصوص این که کدام دیوار خانه را کاغذ دیواری کنیم، داشتیم. شما چه نظری در این باره دارید؟ اگر تصمیم به تغییر وضعیت رنگ و کاغذ دیوارهای خانه خود داشته باشید، چه ترکیبی برای آن‌ها انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و کاربران مشتاق دیگر در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *