از مدت‌ها پیش، از کاغذ دیواری به عنوان یک دیوارپوش جذاب و کاربردی استفاده کردیم و تقریبا به کار بردن کاغذ دیواری در منازل و حتی محیط‌های کاری، جایگاه خود را تثبیت کرده است. اما با ظهور پوسترهای دیواری، با نسل جدیدی از دیوارپوش‌ها روبرو شدیم که مزایای به مراتب بیشتری نیز دارند. برای انتخاب میان این دو دیوارپوش، باید دید که تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری چیست و کدام یک برای دکوراسیون داخلی امروزی، ترجیح داده می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری

تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری

از جمله مواردی که در خصوص تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، موارد زیر قابل توجه هستند:

کیفیت

اگر بخواهیم به لحاظ کیفیت به تفاوت میان این دو نوع دیوارپوش بپردازیم، باید گفت که دیوارپوش های از نوع پوستر دیواری، به طور کلی با درجه کیفی بالاتری در مقایسه با کاغذ دیواری ها تولید می‌شوند و این یکی از موارد مهم فرق پوستر دیواری با کاغذ دیواری است. البته این در صورتی است که به دنبال نوع با جنس مرغوب و از برندهای شناخته شده موجود در بازار بروید. به این شکل می‌توانید با اطمینان خاطر از کیفیت پوستر دیواری، به راحتی برای مدت‌ها از این محصولات در دکوراسیون داخلی و برای پوشش دهی دیوارها استفاده کنید. البته هنوز با انتخاب و خرید کاغذ دیواری از جنس خوب و مرغوب، می‌توان این محصولات را نیز به عنوان یک جایگزین عالی برای رنگ کردن دیوارها در نظر گرفت.

فرق پوستر دیواری با کاغذ دیواری

در صورتی که برای خرید پوستر دیواری به سراغ تامین کننده و تولید کننده‌های معتبر مثل فروشگاه منزل در این بازار بروید، امکان خرید بهترین کیفیت پوستر دیواری برای شما وجود داشته و در پی آن می‌توانید بالاترین استفاده و بهره وری از آن را تجربه کنید. این در واقع بهترین گزینه برای انتخاب یک دیوارپوش جهت تزیین سالن پذیرایی، محوطه‌ هال، اتاق خواب و غیر است و اگر می‌خواهید که برای سال‌ها از پوستر دیواری انتخاب شده خود استفاده کرده و هیچ گونه مشکلی در خصوص آن تجربه نکنید، توصیه می‌کنیم که حتماً خرید پوستر دیواری یا به صورت جایگزین کاغذ دیواری را از تامین کننده و فروشنده معتبر انجام دهید.

تنوع مدل و طرح

چند سالی است که تنوع مدل در حوزه کاغذ دیواری به مراتب نسبت به قبل بهتر شده و می‌توان به خوبی طرح‌های مختلفی از این دیوارپوش‌ها را انتخاب کرده و برای پوشش دهی دیوارها مورد استفاده قرار داد. اما اگر نگاهی به تنوع قابل توجه پوسترهای دیواری بیندازید، تنوعی که پیش از این در طرح کاغذ دیواری مشاهده کرده‌اید، به طور کلی رنگ می‌بازد. پوسترهای دیواری در هر زمینه و حوزه‌ای، دارای طرح‌های بسیار متنوع بوده و به جرات می‌توان گفت که طرحی نیست که در این میان مغفول مانده باشد. به طور مثال اگر به دنبال طرح پوستر دیواری گل باشید، به حدی مدل‌های متنوع در رنگ‌های مختلفی از این گروه عرضه شده است که شاید حتی برای داشتن بهترین انتخاب از میان آن‌ها، گیج و سردرگم شوید.

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری

به همین شکل اگر طرح کودکانه پوستر دیواری برای اتاق خواب کودک خود را بخواهید؛ انواع و اقسام مدل‌های پوستر دیواری برای انتخاب شما وجود دارد که به راحتی می‌توانید از میان مدل‌های آن‌ها، طرح متناسب با سلیقه فرزند خود را انتخاب و خریداری کنید. تنوع مدل یکی از مشکلاتی بود که در سال‌های اخیر در خصوص دیوارپوش‌های از نوع کاغذ دیواری تجربه کرده بودیم؛ اما با ظهور پوسترهای دیواری این مشکل به طور کلی مرتفع شده و حالا می‌توان به راحتی هر مدلی را که در ذهن مورد نظر قرار داده باشید، در میان تنوع بالای مدل‌های پوستر دیواری جستجو کرده و نسبت به خرید آن اقدام کرد.

قیمت

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری، قیمت است که اتفاقا مورد توجه اکثر افرادی که نسبت به خرید این اقلام برای پوشش دهی دیوارهای خود استفاده می‌کنند، قرار دارد. اگر تصمیم داشته باشید که از میان کاغذ دیواری و پوستر دیواری یکی را برای دیوارهای سالن پذیرایی یا اتاق خواب خود مورد استفاده قرار دهید، قطعا قیمت مناسب‌تر پوستر دیواری برای شما قابل توجه خواهد بود. از این روی توصیه می‌شود که با مقایسه هوشمندانه‌ای میان قیمت این دو گروه، تصمیم گیری بهتری برای خرید داشته باشید. کاملا مشخص است که مناسب‌تر بودن قیمت به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار در نظر گرفته شده و زمانی که بتوانید با پرداخت مبلغ محدودتری به همان دیوارپوش‌ها که البته دارای تنوع و کیفیت بهتری نیز هستند، دست یابید؛ قطعا این موضوع برایتان جذاب‌تر خواهد بود.

لیست قیمت کاغذ دیواری منزل

در نظر داشته باشید که قیمت خرید انواع پوستر دیواری و کاغذ دیواری، تحت تاثیر عوامل مختلفی وجود دارد و نمی‌توان یک نرخ ثابت و کلی برای آن‌ها در نظر گرفت. از جمله عواملی که بر قیمت دیوارپوش های کاغذی تاثیر می‌گذارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع طرح: شاید در وهله اول عجیب به نظر برسد، اما نوع طرحی که کاغذ دیواری یا پوستر دیواری دارد، به صورت مستقیم بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. به طور مثال طرح‌های برجسته یا طرح‌هایی که دارای حال و هوای لوکس‌تری باشند، قیمت بالاتری را به خود اختصاص داده؛ اما طرح‌های ساده‌تر، معمولا با نرخ کمتری همراه هستند.
  • برند سازنده: مانند هر محصول دیگری، برند سازنده به صورت مستقیم بر قیمت گذاری دیوارپوش‌های پوستر دیواری و کاغذ دیواری تاثیر می‌گذارد و این چیزی است که باید هنگام خرید در نظر بگیریم. البته قطعا پرداختن مبلغی بالاتر برای خرید پوستر دیواری با کیفیت بالاتر، کمک می‌کند تا بتوانید محصولی با کیفیت بالاتر خریداری کرده و مدت زمان طولانی‌تری از آن بهره ببرید.
  • کیفیت و جنس کاغذ: در صورتی که کیفیت ورقه و به طور کلی جنس کاغذ این دیوارپوش‌ها بالاتر بوده و ضخیم‌تر باشند، قیمت بالاتری نیز در مقایسه با کاغذهای نازک و ضعیف‌تر دارند. توصیه می‌کنیم که همیشه بهترین جنس و کیفیت کاغذ دیواری و پوستر دیواری را انتخاب کنید تا اثرگذاری بهتری در طول زمان داشته و کارایی بهتری از آن‌ها را تجربه کنید.
  • تورم عمومی: به طور کلی تورم عمومی، نرخ ارز و دیگر المان‌های اقتصادی تاثیر مستقیم بر قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری و به طور کلی محصولات مشابه داشته و نمی‌توان پیش بینی درستی از پیش در خصوص این عامل در نظر گرفت.

روش نصب

روش نصب پوسترهای دیواری به مراتب ساده‌تر از چیزی است که برای نصب کاغذ دیواری دیده‌ایم. از این روی این کمک می‌کند تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه‌تر، نسبت به نصب پوست دیواری اقدام کنید. به علاوه شما نیازی به هیچ گونه زیرسازی برای نصب پوستر نداشته و حتی اگر کمی دقت و ظرافت به خرج دهید، خود موفق به نصب آن روی دیوار خواهید شد. با این همه اغلب اوقات توصیه می‌کنیم که برای نصب پوستر دیواری، حتما به سراغ شخصی بروید که در انجام این کار مهارت داشته و به صورت حرفه‌ای به نصب پوسترهای دیواری بپردازد. به این شکل مطمئن خواهید بود که نصب پوسترها با مهارت بیشتری انجام شده و در نهایت نتیجه بهتری از آن‌ها خواهید گرفت.

تفاوت کاغذ دیواری با پوستر

ماندگاری و طول عمر

ماندگاری و طول عمر دیگر فاکتوری است که باید برای تمایز و تفاوت بین پوستر دیواری و کاغذ دیواری در نظر گرفت. در صورتی که بخواهید وجه تمایزی میان این دو در نظر بگیرید، ماندگاری و طول عمر می‌تواند به عنوان یک المان تعیین کننده شناخته شده و بتوانید آن را برای مقرون به صرفه‌تر بودن خرید پوستر دیواری به کار بگیرید. البته هر یک از این دیوارپوش‌ها کاملا تحت تاثیر شرایط نگهداری شما قرار دارند و مدل‌هایی از کاغذ دیواری نیز با طول عمر بالا در بازار وجود دارند. اما اگر بخواهیم این دو دیوارپوش را با یک نگاه یکسان در کفه ترازو به لحاظ طول عمر قرار دهیم، قطعا ماندگاری و طول عمر پوستر دیواری به مراتب بالاتر خواهد بود.

در نظر داشته باشید که برای افزایش دادن طول عمر پوستر دیواری و کاغذ دیواری هر یک به شکل نیازمند نگهداری صحیح از این دو هستیم. اگرچه شما می‌توانید با خرید پوستر دیواری قابل شستشو و تمیز کردن به راحتی آلودگی‌های روزمره و دیگر عواملی که باعث کثیف شدن و از بین رفتن درخشش و براقی این دیوارپوش‌ها می‌شود، آن ها را به راحتی تمیز کرده و به روز اول بازگردانید؛ با این همه همیشه نگهداری به عنوان یک فاکتور تاثیر گذار در طول عمر این دیوارپوش‌ها در نظر گرفته شده و هر آنقدر که به آن پایبندی بیشتری داشته باشید، ماندگاری بالاتری از دیوارپوش‌های پوستر دیواری و کاغذ دیواری دریافت خواهید کرد.

پوستر دیواری بهتره یا کاغذ دیواری؟

پوستر دیواری بهتره یا کاغذ دیواری

با این حساب اگر بخواهیم بین این دو دیوارپوش، یکی را برای دکور و پوشش دیوارهای سالن پذیرایی انتخاب کنیم؛ به جرات می‌توان گفت که خرید پوستر دیواری به مراتب ارزنده‌تر بوده و می‌توان برآورد به مراتب بهتری از آن در طول زمان داشت. تمام فاکتورهایی که در بالا ذکر کردیم، در نتیجه نهایی کار موثر بوده و موجب می‌شوند تا بیشتر افراد، مایل به استفاده از پوستر دیواری به جای کاغذ دیواری باشند. از این روی اگر بخواهیم بگوییم که پوستر دیواری بهتره یا کاغذ دیواری، جواب می‌تواند در این دوره و با توجه به محصولاتی که در بازار فعلی هستند، پوستر دیواری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید