چگونه بهترین کاغذ دیواری برای راهرو انتخاب کنیم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در یک فضا و افزودن نشاط و حال خوب به آن، استفاده از کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری به علت وجود طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آن، می‌تواند یکنواختی محیط را از بین برده و فضایی دلنشین بسازد. فرقی ندارد که می‌خواهید در چه محیطی تغییر ایجاد کنید، کاغذ دیواری تقریبا برای هر فضایی استفاده می‌شود. برخی مواقع ممکن است استفاده از یک کاغذ دیواری شاد یا کاغذ دیواری با رنگ خاص، ریسک به نظر برسد؛ اما همین جسارت باعث می‌شود که حس‌و‌حال آن فضا کاملا تغییر یافته و بهتر شود. یکی از فضاهایی که استفاده از کاغذ دیواری برای آن بسیار مناسب است، کاغذ دیواری راهرو بوده که به نظر بسیاری از افراد کم اهمیت به نظر می‌رسد. در ادامه خواهیم گفت که کاغذ دیواری مناسب راهرو باید چه ویژگی‌هایی داشته‌باشد. همچنین نکات جالب دیگری را نیز درباره کاغذ دیواری راهرو توضیح می‌دهیم تا بتوانید آن را بهتر انتخاب کنید.

استفاده از کاغذ دیواری راهرو چه مزایایی دارد؟

کاغذ دیواری برای راهرو

فضای راهرو شاید آخرین جایی باشد که برای طراحی دکوراسیون و زیباسازی به آن توجه کنیم. منظور از راهرو می‌تواند راه‌پله‌های داخل ساختمان، راه‌پله‌های داخلی و راهروهای مختلف موجود در منزل یا دفترکار باشد. هرکدام از این موارد، احتمالا اولین محیطی هستند که افراد دیگر هنگام ورود از آن عبور می‌کنند. بنابراین، اهمیت‌دادن به آن می‌تواند باعث شود که دید اول افراد از محیط، به درستی شکل بگیرد. علاوه‌بر این، در اکثر محیط‌ها، راهروها فضای کوچک و نسبتا تاریکی هستند. در این میان، استفاده از یک کاغذ دیواری مناسب راهرو می‌تواند آن را دل‌بازتر و روشن‌تر نشان دهد. همچنین در صورتی که دیوار  راه‌پله و راهرو دچار ایرادهایی مثل تغییر رنگ براثر نم باشند، می‌توان از کاغذ دیواری برای پوشاندن آن استفاده کرد. در نهایت لازم است که راهروها را یک فضای مهم از خانه بدانید و موقع طراحی دکوراسیون به آن اهمیت دهید.پ

چه رنگ‌ هایی برای کاغذ دیواری راهرو مناسب‌ تر هستند؟

کاغذ دیواری مناسب راهرو

شما می‌توانید رنگ کاغذ دیواری راهرو را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید؛ اما اگر فضای راهرو باریک و کوچک است، لازم است چند نکته را رعایت نمایید. کاغذ دیواری‌هایی با رنگ تیره، باعث افزودن سایه تیره به فضا می‌شوند؛ بنابراین اگر راهرو باریک باشد، فضای آن کوچک‌تر و دل‌گیرتر به نظر می‌رسد. در مقابل، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با رنگ روشن و ملایم برای این فضا بسیار مناسب هستند.کاغذ دیواری‌هایی با رنگ سفید، طوسی روشن، کرم و رنگ‌های پاستلی مثل زرد، آبی، صورتی و سبز برای راهرو بسیار مناسب بوده و باعث دل‌بازترشدن آن می‌شود.

10 طرح مناسب برای کاغذ دیواری راهرو

طرح و مدل کاغذ دیواری راهرو

دومین المانی که در انتخاب کاغذ دیواری مناسب راهرو مهم است، انتخاب طرح آن بوده که همانند رنگ، به اندازه راهرو و تاریک یا روشن‌بودن آن بستگی دارد. همچنین در انتخاب طرح باید به سبک غالب دکوراسیون خود نیز توجه کنید. برخی از بهترین طرح‌های پوستر دیواری یا کاغذ دیواری راهرو عبارت‌اند از:

کاغذ دیواری گل دار برای راهرو

کاغذ دیواری راهرو مدل گلدار

پیش از این گفتیم که یکی از دلایل اهمیت کاغذ دیواری راهرو این است که هنگام ورود به محیط، جزء اولین فضاهایی است که مهمان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند. حال تصور کنید که همراه با یک خوش‌آمدگویی گرم، تکه‌ای از طبیعت در مقابل آن‌ها باشد. این مدل کاغذ دیواری باعث ایجاد آرامش و احساس اطمینان هنگام ورود به محیط خواهد شد. به جز کاغذ دیواری گل‌دار، از دیگر نمونه‌های کاغذ دیواری طرح طبیعت می‌توان به طرح برگ، درخت و حیوانات نیز اشاره کرد.

پوستر دیواری سهبعدی راهرو

کاغذ دیواری راهرو سه بعدی

پوستر دیواری سه ‌بعدی می‌تواند از محیط کوچک راهرو و راه‌پله شما، دری به سوی دنیای خیال و معجزات بسازد. طرح‌های سه‌بعدی با ایجاد خطای دید باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن راهرو شده و جذابیت آن را دوچندان خواهد کرد.

کاغذ دیواری ساده برای راهرو

کاغذ دیواری ساده برای راهرو

حتما لازم نیست که برای کاغذ دیواری راهرو از طرح‌های شلوغ استفاده کنید، گاهی کاغذ دیواری ساده می‌تواند بهترین انتخاب باشد. می‌توانید برای این‌که کاغذ دیواری بیش از اندازه ساده نباشد، از مدل‌های استفاده کنید که تک‌رنگ هستند و بافت‌های برجسته‌ای در خود دارند. کاغذ دیواری ساده راهرو برای دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال و راهروهای کوچک بسیار مناسب است.

کاغذ دیواری هندسی راهرو

کاغذ دیواری راه رو مدل هندسی

یکی از جذاب‌ترین طرح‌های مناسب کاغذ دیواری راهرو، مدل هندسی است که اشکال قاعده‌مند و تکرارشونده دارد. این مدل کاغذ دیواری جدید و به‌روز بوده و باعث می‌شود که راهروی شما خاص‌تر به نظر برسد.

کاغذ دیواری آجری راهرو

کاغذ دیواری راهرو مدل آجر

ایجاد حس نوستالژی در قسمت کوچکی از محیط، می‌تواند یک جذابیت بصری برای دکوراسیون ایجاد کند. کاغذ دیواری طرح آجر یکی از مدل‌های جذاب برای راهرو است که تمام نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند.

کاغذ دیواری طرح چوب راهرو

کاغذ دیواری راهرو طرح چوب

کاغذ دیواری چوب هم یکی از طرح‌های نوستالژی است که دنیایی از حس‌و‌حال خوب و طراوت و شادابی را محیط می‌آورد. کاغذ دیواری‌های چوب جدید با دکوراسیون‌های مدرن درآمیخته‌اند و در کنار حس نوستالژی، جلوه‌ای خاص و شیک را به فضا می‌بخشند. این مدل کاغذ دیواری برای فضایی مثل راهرو بسیار مناسب است؛ البته باید توجه کرد که در صورت باریک و کوچک‌بودن راهرو از رنگ‌های روشن و جدید طرح چوب مثل طوسی و سفید استفاده شود.

کاغذ دیواری راه راه برای راهرو

کاغذ دیواری راهرو ورودی خانه طرح راه راه

کاغذ دیواری راه‌راه یکی از بهترین مدل‌ها برای فضایی مثل راه‌پله و راهرو است. این مدل کاغذ دیواری دیوار را کشیده‌تر و بلندتر به نظر می‌رساند و باعث دل‌بازترشدن محیط می‌شود. به جز موارد گفته‌شده مدل‌های جذاب دیگری نیز برای کاغذ دیواری راهرو مناسب هستند؛ مدل‌های متنوعی مثل کاغذ دیواری پتینه، کاغذ دیواری داماسک و… که در فروشگاه منزل می توانید تمام آن ها را مشاهده و خریداری کنید.

چه سبک های کاغذ دیواری برای راهرو استفاده میشوند؟

شاید تصور کنید که انتخاب سبک برای کاغذ دیواری راهرو کار بی‌فایده‌ای است؛ اما در هر صورت راهرو و راه‌پله بخشی از مهمی از محیط هستند و به لحاظ سبک دکوراسیون باید در شرایط مشابهی باشند. برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های کاغذ دیواری مناسب راهرو عبارت‌اند از:

سبک کلاسیک

کاغذ دیواری راهرو کلاسیک

اگر سایر اجزاء محیط از سبک کلاسیک پیروی می‌کنند، کاغذ دیواری راهرو نیز باید متناسب با همان انتخاب شود. در سبک کلاسیک می‌توانید از طرح‌های آجری، چوبی، پتینه و… استفاده کنید.

سبک مدرن

کاغذ دیواری راهرو مدل جدید و مدرن

برای این که سبک کاغذ دیواری راهرو مدرن باشد باید به سراغ طرح‌های ساده‌تر بروید و از مدل های شلوغ و پیچیده دوری کنید. طرح‌هایی مثل اشکال هندسی، مدل‌های تک‌رنگ و بافت، طرح گل ریز و… برای سبک مدرن مناسب هستند.

سبک لاکچری

کاغذ دیواری راهرو مدل لاکچری

اگر به سبک‌های لاکچری و باشکوه علاقه دارید، می‌توانید برای راهرو نیز چنین سبک کاغذ دیواری انتخاب کنید تا محیطی مجلل بسازید. برای این کار می‌توانید از طرح‌های سه‌بعدی، طلایی یا کاغذ دیواری پذیرایی هستند، استفاده کنید.

ترفندهایی برای جذاب‌تر‌کردن راهروها به کمک کاغذ دیواری

دکوراسیون راهرو با کاغذ دیواری

در این قسمت قصد داریم که ایده‌های جالبی را همراه با کاغذ دیواری عنوان کنیم. این ترفندها، باعث جذاب‌ترشدن فضای راهرو می‌شوند.

استفاده از آینه

در این ترفند شما باید در قسمت انتهای راهرو، یک آینه قدی نصب کنید. بازتاب و انعکاس آینه باعث می‌شود که راهرو بسیار بزرگ‌تر و دل‌بازتر به نظر برسد. بنابراین اگر راهروی کوچکی دارید، حتما این ترفند را امتخان کنید. علاوه‌بر این، نصب آینه در این فضا باعث می‌شود که مهمان‌ها بتوانند ظاهر خود را در لحظه ورود و خروچ چک کنند و حال بهتری داشته‌باشند. بهتر است در این حالت، برای سایر دیوارها از کاغذ دیواری رنگ روشن استفاده کنید تا انعکاس نور چند برابر شود.

نصب کتابخانه

یکی از ترفندهای بسیار جذاب برای راهرو‌ها، نصب چند قفسه کتابخانه روی دیوار است. می‌توانید دیوار را با کاغذ دیواری ساده یا طرح مینیمال بپوشانید و سپس روی آن چند قفسه چوبی برای کتاب نصب کنید. سعی کنید کتاب‌هایی با جلد رنگی را در این فضا قرار دهید تا ترکیب نهایی بسیار شیک، مدرن و جذاب باشد.

قاب کاغذ دیواری

می‌توانید با ترکیب گچ‌کاری و کاغذ دیواری، قاب کاغذ دیواری برای راهرو بسازید. برای این کار لازم است به کمک گچ‌بری، یک فضای برجسته با طرح دلخواه روی دیوار ایجاد کنید. سپس داخل آن را با یک کاغذ دیواری جذاب بپوشانید. کاغذ دیواری گل‌دار و کاغذ دیواری‌های فانتزی برای این ترفند بسیار مناسب هستند.

کاغذ دیواری سه بعدی

این ترفند برای تمام راهرو‌ها به‌خصوص راهروهای باریک و کوچک مناسب است. یک کاغذ دیواری سه‌ بعدی با طرح راه بی‌پایان که نور در آن جریان دارد انتخاب کرده و آن را روی دیوار انتهایی راهرو نصب کنید. این مدل کاغذ دیواری باعث می‌شود که خطای دید به‌وجود آمده و راهرو بزرگ‌تر از حالت عادی به‌نظر برسد.

کاغذ دیواری راهرو جدید

جمع بندی

پیش از این در بخش‌های مختلف مقاله، راهکارهایی را برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری راهرو ارائه دادیم. در ادامه خلاصه‌ای از نکات گفته‌شده را مطرح می‌کنیم:

  • در ابتدا لازم است به اندازه و حجم راهرو نگاه کنید. اگر راهرو باریک بود، بهتر است از طرح‌های روشن‌تر و ساده‌تر استفاده کنید و ترفندهایی مثل نصب آینه و استفاده از کاغذ دیواری سه‌بعدی را به‌کار گیرید.
  • پس از توجه به این نکته لازم است رنگ کاغذ دیواری راهرو را انتخاب کنید. بهتر است برای این فضا رنگ‌هایی مثل سفید، طوسی و تناژ‌های روشن رنگ‌های مختلف را درنظر بگیرید.
  • سپس نوبت به انتخاب طرح  می‌رسد که به سلیقه و نوع دکوراسیون شما بستگی دارد. تنوع طرح کاغذ دیواری مناسب راهرو زیاد است و باید باتوجه به سبک سایر قسمت‌ها انتخاب شود.
  • در نهایت باید به جنس کاغذ دیواری توجه نمایید. کاغذ دیواری راهرو باید قابل شست‌و‌شو و باکیفیت باشد تا در صورت وجود هرگونه آلودگی به سرعت تمیز شود. همچنین کیفیت چاپ آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کاغذ دیواری راهرو جدید
کاغذ دیواری راهرو طلایی لاکچری
ایده کاغذ دیواری راهرو

دیدگاهتان را بنویسید