این روز‌ها افراد زیادی برای بزرگ نشان دادن خانه خود به ترفند‌های مختلفی نیاز دارند. یکی از همین ترفند‌ها، خرید کاغذ دیواری برای خانه‌ های کوچک است. آیا شما هم فکر می‌کنید به دلیل ابعاد کوچک خانه خود باید طرح ساده یا مدلی با رنگ خنثی را انتخاب کنید؟ در این مطلب از سایت منزل قصد داریم شما را با انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری‌ها برای فضا‌هایی کوچک آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری برای خانه کوچک
کاغذ دیواری برای خانه و آپارتمان های کوچک

کاغذ دیواری برای خانه ‌های کوچک

یکی از اشتباه‌ترین تصورات رایجی که ممکن است شما هم شنیده باشید، انتخاب کاغذ دیواری‌های ساده برای خانه‌های کوچک است. احتمالا شما هم شنیدید که اکثر افراد معتقد هستند برای این فضا‌های کوچک از رنگ‌ها و طرح‌ها دوری کنید. اما اینطور نیست!

جذابیت‌های بصری در کاغذ‌های دیواری، چشم‌ها را به سمت خود می‌کشانند و باعث می‌شوند حواس‌ها از دیوار‌های کوچک‌تر پرت شوند و احساس بهتری نسبت به ابعاد خانه داشته باشید. در واقع انتخاب صحیح کاغذ دیواری کمک می‌کند فصای خانه بزرگ‌تر نشان داده شود.

با مدل راه راه چشم‌ها را فریب دهید

کاغذ دیواری راه راه
کاغذ دیواری راه راه برای مناسب خانه های کوچک

قرار‌گیری راه راه‌های کاغذ دیواری در فضا‌های کوچک، توهمات نوری را ایجاد می‌کند. بنابراین ابعاد کوچک خانه به چشم نمی‌آید. راه راه‌های افقی، دیوار‌ها را عریض‌تر نشان می‌دهند و با انتخاب راه راه‌های عمودی دیوار‌ها بلند‌تر به نظر می‌آیند.

کاغذ دیواری سنتی

شاید با شنیدن واژه سنتی، یاد اشعار قدیمی و سازهای قدیمی افتادید. اما علاوه بر آن طرح‌های سنتی و زیبا می‎توانید از طرح‌هایی راه راه در این دسته به عنوان کاغذ دیواری برای خانه‌های کوچک استفاده کنید. شما می‌توانید این مدل پوسترها را درپذیرایی یا اتاق خواب اجرا کنید.

کاغذ دیواری پتینه یا طرح پتینه

کاغذ دیواری پتینه هم به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ یکی از بهترین انتخاب ها برای تزیین خانه های کوچک و مخصوصا سالن پذیرایی کوچک است.

برای ایجاد فضایی آرام از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

شاید فکر کنید رنگ‌های خنثی گزینه مناسبی به عنوان کاغذ دیواری برای خانه‌ های کوچک نباشند. اما خرید کاغذ دیواری یا پوستر دیواری با این رنگ‌ها کمک می‌کند طراحی‌های دیگری که در منزلتان به کار گرفته‌اید، بدرخشند و همین خنثی بودن رنگ آن‌ها، جلوه‌ای زیباتر از مدل‌های شلوغ داشته باشند.

کاغذ دیواری خاکستری

کاغذ دیواری خاکستری طوسی
کاغذ دیواری خاکستری طوسی

خاکستری یکی از رنگ‌های پرطرفدار در دسته رنگ‌های خنثی است. برای اینکه بتوانید خانه کوچک خود را کمی بزرگ تر نشان دهید؛ می‌توانید از پوستر دیواری خاکستری استفاده کنید. کافی است پوستر ساده را خریداری کرده و بعد از اجرا، تاثیر بینظیر آن را ببینید. البته پوسترهای طرح‌دار خاکستری هم گزینه مناسبی هستند. فقط یادتان نرود که با انتخاب طرح‌های بزرگ، متفاوت عمل کنید.

کاغذ دیواری ساده و تک رنگ

کاغذ دیواری ساده رنگ کرم خنثی
کاغذ دیواری کرم رنگ و خنثی

پوستر دیواری ساده یکی دیگر از آن دسته پوسترهایی است که ایده خوبی برای خانه‌های کوچک محسوب می‌شود. بنابراین شما می‌توانید کاغذ دیواری برای خانه های کوچک را از دسته پوسترهای دیواری ساده انتخاب کنید. اما باز هم به خنثی بودن رنگی که در نظر دارید توجه کنید. زیرا قصد شما، بزرگ جلوه دادن خانه است.

با انتخاب تصویر‌های بزرگ، متفاوت عمل کنید

زمانی که به کسی بگویید چه مدل کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک مناسب است؟ احتمالا با جواب‌هایی مانند الگو‌های کوچکی از طرح‌های مختلفی رو به رو شوید. اما اینطور نیست! دقیقا همان کار اشتباهی که تاثیر منفی در بزرگ نشان دادن منزل شما دارد. پس کمی متفاوت باشید و یک کاغذ دیواری با نقاشی بزرگ را انتخاب کنید.

پوستر دیواری گل سه بعدی

پوستر دیواری سه بعدی  طرح گل
پوستر دیواری سه بعدی طرح گل

با جدیدترین مدل‌های پوستر دیواری، دکوراسیون داخلی منزل خود را تزئین کنید. این پوسترها به صورت صفحه‌ای از یک گل بزرگ طراحی شده‌اند که در سالن پذیرایی یا اتاق خواب قابل استفاده هستند. البته دقت داشته باشید که این پوستر را تنها برای یکی از دیوار های خانه کوچک خود استفاده کنید. زیرا اجرای این طرح‌ها روی چند دیوار علاوه بر شلوغ شدن دیوارها باعث می‌شود چشم را بزند. پیشنهاد ما برای تزیین مابقی دیوار ها، استفاده از کاغذ دیواری ساده و تک رنگ است.

با آوردن طبیعت به خانه، نمایی خیره‌کننده ایجاد کنید

اکثر افراد به فکر خرید یک خانه بزرگ و دکوراسیونی آرامش بخش هستند. اما اکنون در یک خانه کوچک نشستید و فکر می‌کنید چه مدل کاغذ دیواری برای خانه شما که ابعاد کوچکی دارد مناسب است. در ادامه پوستری را معرفی می‌کنیم که علاوه بر آرامش بخش بودن، ابعاد خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

پوستر سه بعدی طبیعت مناسب خانه های کوچک

طرح‌های شلوغ پوستر‌های دیواری یکی از بهترین‌ایده‌ها برای ایجاد نمایی خیره‌کننده هستند. از طرفی رنگ سبز بسیار آرامش بخش بوده و با خرید پوستر دیواری منظره و طبیعت می‌توانید علاوه بر زیباتر نشان دادن دیوار خانه خود، آن را بزرگ‌تر نشان دهید.

پوستر دیواری جنگل

کاغذ دیواری سه بعدی جنگل مناسب آپارتمانهای کوچک

با خرید پوستر دیواری جنگلی، مشاهده می‌کنید که بخشی از طبیعت را در دل خانه خود جای دادید. ترسیم فضایی از یک جنگلی زیبا با درختانی سرسبز می‌تواند به دلیل رنگی که دارد آرامش بخش باشد. از طرفی نمای بزرگی از این طبیعت جلوه خیره کننده‌ای خواهد داشت که همه حواس‌ها را به خود جلب می‌کند.

کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک

وجود فضای کوچک آپارتمان یا خانه‌هایی که متراژ کمی دارند یکی از چالش‌هایی است که بعضی افراد با آن رو به رو هستند. اما دکوراسیون داخلی برای حل این مشکل به کمک شما آمده و ترفند‌های جذابی برای بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان شما در اختیارتان قرار می‌دهد. پس خرید کاغذ دیواری یا کاغذ دیواری سه بعدی برای آپارتمان‌های کوچک را به عنوان یکی از این ترفند‌ها امتحان کنید. در واقع بدون هیچگونه ساخت و ساز، صاحب آپارتمانی لوکس و بزرگ می‌شوید. انواع مختلفی از پوستر‌های دیواری در بازار موجود هستند که عملکردی متضاد یکدیگر دارند. به گونه‌ای که رنگ‌های تیره می‌توانند فضای شما را کوچک‌تر نشان دهند و رنگ‌های روشن در بزرگ‌تر نشان دادن آپارتمان تاثیرگذار باشند. البته مدل‌های متفاوت دیگری هم هستند که قطعا کار شما را برای خرید سخت می‌کند. زیرا قطعا نمی‌دانید کدام یک برای اینکه آپارتمان‌های کوچک را بزرگ نشان دهد؛ مناسب است. اما با این راهنمای خرید کاغذ دیواری مناسب خانه‌های کوچک می‌توانید به پاسخ سوال خود برسید.

کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک
کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک

کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

برای اینکه بتوانید کاغذ دیواری مناسبی برای پذیرایی خانه خود با کوچک‌ترین ابعاد انتخاب کنید. باید تمام اجزای دکوراسیون این بخش از محیط خود را در نظر بگیرید. در واقع شما بخش زیادی از ساعات خود را در نشیمن یا پذیرایی می‌نشینید و اگر طرح مناسبی نباشد ممکن است دل زدگی ایجاد کند.

کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک
کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

همچنین برای کسانی که خانه‌های کوچکی دارند لازم است ابعاد کوچک فضای اتاق را هم در نظر داشته باشند. پس کف پذیرایی سرامیک است یا پارکت؟ چه رنگی دارد؟ ارتفاع سقف تا زمین چقدر است؟ ابعاد پذیرایی شما چند متری بوده و مبل‌ها چه رنگی هستند؟

این‌ها، سوالاتی هستند که باید پیش از خرید کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک از خودتان بپرسید. سپس با پاسخ به آن‌ها می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه چند نمونه از کاغذ دیواری‌ پذیرایی را را بررسی می‌کنیم.

کاغذ دیواری طرح برگ

کاغذ دیواری طرح برگ مناسب اتاق های کوچک
کاغذ دیواری طرح برگ

فضایی از برگ‌های سرسبز سرخس، گیاهان هاوایی و درختانی دیگر که یک نمای زیبا روی دیوار خانه شما به وجود می‌آورد. همچنین رنگ‌های سبز این برگ‌ها آرامش بخش هستند و برای فضایی مانند سالن پذیرایی که ساعت‌ها آنجا حضور دارید؛ مناسب است.

کاغذ دیواری طرح داماسک

کاغذ دیواری داماسک مخصوص خانه های کوچک
کاغذ دیواری داماسک یا داماس

کاغذ دیواری داماسک یکی از جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری است که برای خانه های کوچک تا حد زیادی بر بزرگ جلوه دادن آن‌ها تاثیر دارد. ترسیم طرحی بزرگ روی این پوسترها، حواس‌ها را از دیوارهای کوچک فضای مورد نظرتان دور می‌کند.

پوستر دیواری گل

علاوه بر درختان، برگ‌ها، طبیعت و .. گل‌ها نیز از طرح‌هایی هستند که در بزرگ جلوه دادن آپارتمان‌های کوچک موثر هستند. پس یکی از مدل‌های پوستر دیواری گل یا کاغذ دیواری گلدار را برای پذیرایی خود سفارش دهید. استفاده از این مدل را در پشت تلویزیون توصیه نمی‌کنیم. زیرا شما قرار است پوستری با یک گل بزرگ را انتخاب کنید و زیبایی آن درصورتی امکان‌پذیر بوده که در چشم باشد و تاثیر خود را بگذارد.

کاغذ دیواری اتاق خواب کوچک

اکنون در یک خانه کوچک، قصد دارید کاغذ دیواری مناسب اتاق‌هایی با ابعاد کوچک تهیه کنید. ما در این مطلب فقط به عنوان راهنمایی برای شما هستیم و انتخاب اصلی هر یک از این مدل‌ها یا محصولات دیگری که در دسته‌بندی‌های سایت منزل موجود است کاملا به فضای شما بستگی دارد. اما کدام کاغذ دیواری برای اتاق خواب کوچک مناسب است؟

کاغذ دیواری برای اتاق خواب کوچک
کاغذ دیواری برای اتاق خواب کوچک

این سوالی است که باید شما با نگاهی به اتاق خود جواب بدهید. سعی کنید نور اتاق، ابعاد و وسایلی که در آن قرار داده‌اید را در نظر بگیرید. در آخر سبک اتاق شما به چه شکل است؟ زیرا انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب برای اتاق خواب‌های مدرن یا کلاسیک کاملا متفاوت هستند. همچنین به دلیل اینکه شما قرار است در اتاق خواب خود استراحت کنید باید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که کاملا با فضای شما هماهنگی دارد. بنابراین توجه به کاربرد هر یک از فضا‌های منزل شما در انتخاب کاغذ دیواری برای خانه‌ های کوچک تاثیر‌گذار است.

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک مناسب آپارتمان های کوچک
کاغذ دیواری کلاسیک

طرح‌هایی متنوع از متفاوت‌ترین پوسترهایی که در هر اتاق خوابی وجود ندارد. بهتر است سبک اتاق خود را به فرم کلاسیک در بیاورید و یکی از مدل‌های این دسته پوسترها را انتخاب کنید. البته با خرید کاغذ دیواری کلاسیک برای اتاق‌هایی که چنین ساختاری ندارند؛ تلفیقی از سبک‌ها محسوب می‌شود.

پوستر دیواری مدرن

کاغذ دیواری مدرن مخصوص خانه های کوچک
کاغذ دیواری مدرن

اما اگر از جدیدترین دکوراسیون داخلی برای اتاق خود استفاده کردید. بهتر است کاغذ دیواری مدرن را به عنوان پوششی برای دیوارهای اتاق کوچک خود در نظر بگیرید. البته یادتان نرود که بهترین کاغذ دیواری برای خانه های کوچک مدل‌هایی با طرح‌هایی بزرگ هستند تا خیره کننده به نظر برسند.

پوستر دیواری گچبری

یکی از زیباترین طرح‌هایی که می‌توانید در اتاق کوچک و پشت تخت خود اجرا کنید؛ پوسترهای دیواری گچبری هستند. طرح‌هایی بزرگ که جلوه زیبایی در اتاق شما ایجاد می‌کنند و تمام حواس‌ها را به خود پرت می‌کنند.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای خانه ‌های کوچک

بعضی از افراد فکر می‌کنند که خرید کاغذ دیواری برای خانه ‌های کوچک به دلیل فضای کوچکی که در اختیار دارند کار دشواری است. اما نباید ابعاد کم فضای خانه، سلیقه شما در انتخاب دکوراسیون و پوستر‌های دیواری را محدود کند. بنابراین سعی کنید کمی متفاوت‌تر عمل کنید و مطابق راهنمایی که در ادامه توضیح می‌دهیم تصمیم بگیرید.

قبل از هر چیز یادتان باشد که مطابق اصول خاص اندازه‌گیری ابعاد دیوار‌ها برای کاغذ دیواری، این کار را انجام دهید تا سفارش خود را دقیق ثبت کنید. همچنین برای هر یک از فضا‌هایی که می‌خواهید پوستر‌ها را بخرید، سبک فضا را هم در نظر بگیرید. برای مثال مدرن، اسپرت، کلاسیک یا لاکچری بودن فضای اتاق خواب می‌تواند بر خرید شما موثر باشد.

رنگ

به طور کلی رنگ‌های تیره مناسب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نیستند. به همین دلیل اکثر افراد خرید رنگ‌های روشن را توصیه می‌کنند. این رنگ‌ها علاوه بر اینکه خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند؛ بعضی از آن‌ها مانند سبز می‌توانند محیط‌هایی آرامش بخش ایجاد کنند. البته در زمان انتخاب رنگ‌های روشن ترکیبی نیز دقت کنید که مکمل یکدیگر باشند.

علیرغم توصیه خیلی از طراحان دکوراسیون داخلی که معتقدند رنگ‌های تیره برای فضا‌های کوچک مناسب نیستند. اگر فضای شما نور کافی دارد یا طرح پوستر شما به اندازه کافی بزرگ و خیره‌کننده است؛ انتخاب رنگ‌های تیره مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نور

شما برای خرید کاغذ دیواری باید نور محیط را نیز در نظر بگیرید. برای مثال اجرای پوستر‌هایی با رنگ تیره در محیط‌هایی که بسیار کم نور هستند چندان مناسب نیست. در عوض با انتخاب رنگ‌های روشن برای این محیط‌ها، فضای مورد نظر شما تا حد زیادی پر نور‌تر نشان می‌دهد. شما می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که رنگ‌هایی با انعکاس نور بالا دارند. از این طریق حتی در محیط‌های کم نور هم انعکاس همان نور اندک تأثیر زیادی در روشنایی فضای شما دارد.

طرح

اگر قصد دارید کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک بخرید. بهتر است طرح آن را هم به خوبی بررسی کنید. برای فضا‌های کوچک، طرح‌های ریز و شلوغ چندان مناسب نیست. زیرا باعث کوچک‌تر نشان دادن خانه شما می‌شود. ولی اگر یک طرح بزرگ و جذاب را در پوستر در نظر داشته باشید، ‌ایده مناسبی برای خانه‌های کوچک به حساب می‌آید.

سخن پایانی

بنابراین با توجه به تمام نکاتی که در مورد خرید کاغذ دیواری برای خانه های کوچک گفتیم. شما می‌توانید با در نظر گیری محیط خود، یکی از ترفندهای موثر در بزرگ‌تر نشان دادن خانه را از طریق پوستری که می‌خرید؛ استفاده کنید.

برای خرید هر یک از این محصولات می‌توانید سری به دسته بندی آن‌ها در سایت منزل بزنید. همچنین با مشاهده طرح‌های مختلف، اصول کاغذ دیواری برای خانه های کوچک را با آن‌ها تطابق دهید. در نهایت یکی از بهترین آن‌ها که متناسب با سبک خانه شما است را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید