نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب و باکیفیت

همه ما وقتی که قصد داریم وسیله‌ای را خریداری کنیم، پیش از خرید آن مدت‌ها جست‌و‌جو می‌کنیم تا بتوانیم بهترین را پیدا کنیم. این مورد، هنگام خرید وسایلی که در روزمره زیاد از آن استفاده می‌کنیم یا هزینه زیادی را بابت خرید آن پرداخت می‌کنیم، پررنگ‌تر می‌شود.

علت این اتفاق این است که می‌خواهیم وسیله خریداری شده، مدت زیادی برای ما کار کند و همچنین پولی که بابت آن پرداختیم، هدر نرود. کاغذ دیواری یکی از وسیله‌هایی است باکیفیت‌بودن یا نبودن آن، تأثیر زیادی بر دکوراسیون محیط دارد. علاوه‌بر این، کاغذ دیواری وسیله خیلی ارزانی نیست و اگر زود خراب شود، هزینه صرف شده به هدر می‌رود. به همین دلیل، اغلب افراد پیش از خرید آن دغدغه تشخیص مرغوب‌بودن کاغذ دیواری را دارند. اما نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب چگونه است؟ 

کدام نوع کاغذ دیواری کیفیت و ماندگاری بالایی دارد؟ نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب چگونه است؟ در ادامه پاسخ این سؤال‌ها را بررسی کرده و به شما می‌گوییم که کدام مدل کاغذ دیواری از همه بهتر است.

کیفیت یک کاغذ دیواری به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت کاغذ دیواری به دو عامل مهم کیفیت چاپ و کیفیت لایه‌های مختلف کاغذ بستگی دارد. ابتدا کمی درباره لایه‌های مختلف کاغذ دیواری توضیح می‌دهیم. به طور کلی هر کاغذ دیواری حداقل از سه لایه تشکیل شده‌است. اولین لایه بسیار نازک بوده و جوهر را در خود نگه می‌دارد.

لایه دوم به نوعی پشتیبان لایه اول است و باعث نمایان‌شدن رنگ‌ها در کاغذ دیواری می‌شود. سومین لایه نگهدارنده کل کاغذدیواری بوده و ارتباط بین کاغذدیواری و دیوار را برقرار می‌کند. انواع چسب‌ها برای نصب روی دیوار به این لایه زده می‌شوند و به خاط همین باید استقامت و مقاومت خوبی داشته‌باشد.

خرید اینترنتی کاغذ دیواری مرغوب با بهترین کیفیت

در ابتدا گفتیم که هر کاغذدیواری حداقل سه لایه دارد. منظور ما از حداقل این است که یک کاغذدیواری می‌تواند لایه‌های دیگری نیز داشته‌باشد. اگر یک کاغذ دیواری خیلی با کیفیت باشد، احتمالا یک لایه محافظ روی لایه اول نیز دارد. این لایه پوشش پلیمری داشته و دوام کاغذدیواری را بیشتر می‌کند.

از این توضیحات نتیجه می‌گیریم که هرچه لایه‌های مختلف باکیفیت بوده و جنس بهتری داشته‌باشد، کاغذ دیواری مرغوب‌تر است و ماندگاری بیشتری دارد. غیر از موضوع لایه‌ها، نوع چاپ و کیفیت آن نیز اهمیت بسیاری در کیفیت نهایی کاغذ دیواری دارد. رنگ‌هایی که روی کاغذدیواری چاپ می‌شوند باید واضح و شفاف باشند و باهم ترکیب نشوند. اگر چاپ به درستی انجام نشود و رنگ‌های مرغوبی روی کاغذ نباشد، احتمال رنگ‌پس دادن به قسمت‌های مختلف کاغذ و ترکیب‌شدن رنگ‌ها باهم هنگام بسته‌بندی و رول‌کردن وجود دارد.

یک نکته مخفی و کلیدی نیز برای تشخیص کاغذ دیواری مرغوب وجود دارد. اگر بسته‌بندی کاغذ دیواری خوب و مناسب نباشد، احتمالا آن کاغذدیواری کیفیت خوبی ندارد؛ زیرا تولید کاغذ دیواری مرغوب، زحمت و هزینه بالایی برای برند دارد؛ حالا اگر آن برند دست‌رنج خود را درست بسته‌بندی نکند، یعنی برای آن زحمتی نکشیده و به کاغذدیواری تولیدشده اهمیتی نمی‌دهد.

برای خرید کاغذ دیواری با قیمت مناسب کلیک کنید

نشانه‌های یک کاغذ دیواری مرغوب چیست؟

از کجا بفهمم کاغذ دیواری مرغوب و با کیفیت است

اگر از شما بپرسند که از کجا می‌فهمید شیر خراب شده‌است چه جوابی می‌دهید؟ احتمالا می‌گویید که به نشانه‌های خرابی آن نگاه می‌کنم. مثلا این‌که شیر تغییر بو و رنگ بدهد، هنگام جوشیدن ببرد و… از نشانه‌های خرابی شیر هستند. حال می‌خواهیم بگوییم که کاغذ دیواری مرغوب و باکیفت نیز نشانه‌هایی دارد که اگر به آن توجه کنید، مرغوب‌بودن یا نبودن آن را به راحتی تشخیص می‌دهید. برخی از این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

مقاومت خوبی در ارتباط با سایر اجسام داشته‌باشد

کاغذ دیواری مرغوب باید مقاوت خوبی هنگام ارتباط با اجسام مختلف داشته‌باشد. برای مثال اگر کاغذ دیواری در اتاق کودک نصب شود، ممکن است کودک اجسامی مثل شانه یا اسباب‌بازی را روی دیوار بکشد. کاغذ دیواری باید مقاوم باشد و به راحتی با این اجسام خراشیده نشود.

رطوبت را تحمل کند

بعضی اوقات ما قصد داریم که کاغذ دیواری را در فضاهایی مثل حمام یا سرویس بهداشتی نصب کنیم. اگر کاغذ دیواری توانایی تحمل رطوبت را نداشته‌باشد، در اولین برخورد با آب یا بخار آب، از چسب خود جدا می‌شود و شکل نامناسبی پیدا می‌کند. همچنین افرادی که در شهرهای شرجی مثل شمال زندگی می‌کنند نیز باید به این نکته خیلی توجه نمایند.

قابلیت شست‌و‌شو داشته‌باشد

کاغذ دیواری قابل شستشو ضد آب

کاغذ دیواری باکیفیت باید قابلیت شست‌و‌شو داشته‌باشد و هنگام ارتباط با مواد شوینده، تغییر شکل و رنگ ندهد. این قابلیت برای کاغذدیواری‌هایی که در فضاهای شلوغ یا فضاهایی مثل آشپزخانه نصب می‌شوند، بسیار ضروری و مهم است. همچنین باید بدانید که کاغذ دیواری مرغوب، چربی لکه‌ها را به خود جذب نمی‌کند. این در صورتی است که در کاغذدیواری نامرغوب، چربی برخی لکه‌ها حتی پس از شست‌و‌شو نیز روی کاغذ دیواری می‌مانند و کامل پاک نمی‌شوند.

تغییر رنگ ندهد

کاغذ دیواری مرغوب باید بتواند از رنگ و جوهر داخل خود به خوبی محافظت کند و آن را از دست ندهد. برخی از کاغذ دیواری‌ها وقتی در مجاورت نور خورشید قرار می‌گیرند، کم‌رنگ می‌شوند و رنگ زیبای خود را از دست می‌دهند. همچنین برخی از کاغذ دیواری‌های نامرغوب هنگام شست‌و‌شو رنگ پس می‌دهند و کم‌رنگ می‌شوند.

جداکردن آن از دیوار خیلی سخت نباشد

شاید روزی از طرح یا مدل کاغذ دیواری خسته شویم و بخواهیم آن را عوض کنیم. کاغذ دیواری مرغوب در این حالت با  انجام تکنیک‌های درست از دیوار به راحتی جدا می‌شود؛ اما کاغذدیواری نامرغوب به راحتی کنده نشده و از خود رد کاغذ روی دیوار به جا می‌گذارد.

کدام جنس کاغذ دیواری از همه بهتر است؟

خرید اینترنتی کاغذ دیواری در انواع جنس و قیمت

پس از بررسی نشانه‌های مختلف قصد داریم جنس‌های مختلف کاغذ دیواری را به همراه ویژگی‌های آن‌ها بررسی کرده و بهترین آن را معرفی کنیم. انواع جنس‌های کاغذ دیواری عبارت‌اند از:

کاغذ دیواری الیاف طبیعی (پیشنهاد فروشگاه منزل)

ویژگی‌های این جنس:

  • کیفیت چاپ بسیار عالی
  • ضخامت بسیار بالا
  • قابل شست‌و‌شو

همان‌طور که می‌بینید، این کاغذدیواری تمام نشانه‌های کاغذ دیواری مرغوب را که در بالا توضیح دادیم، دارد. بنابراین می‌توان گفت که مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین جنس کاغذ دیواری، الیاف طبیعی است. اگر می‌خواهید کاغذ دیواری با ماندگاری بالا و ظاهر زیبا داشته‌باشید، حتما این جنس را انتخاب کنید. کاغذ دیواری الیاف طبیعی ظاهر مات و بافت ساده‌ای دارد که برای تمام فضاها قابل استفاده است.

کاغذ دیواری دنیز

ویژگی‌های این جنس:

  • کیفیت چاپ عالی
  • ضخامت بالا
  • قابل شست‌و‌شو

اگر توجه کنید، متوجه می‌شوید که این کاغذ دیواری کمی ضعیف‌تر از جنس اول بوده اما هنوز هم شاخصه‌های یک کاغذ دیواری مرغوب را دارد. اگر کمی مشکل هزینه دارید، می توانید این کاغذ دیواری را با قیمت کمتری خریداری کنید. جنس این کاغذ دیواری مات بوده و ظاهر آن بافت راه‌راه دارد.

کاغذ دیواری سانرایز

ویژگی‌های این جنس:

  • کیفیت چاپ خوب
  • ضخامت متوسط
  • قابل شست‌و‌شو

همان‌طور که می‌بینید، ویژگی‌های این کاغذ دیواری، کمی از جنس قبلی پایین‌تر است. ضخامت آن بالا نبوده و برای محیط‌هایی که احتمال خراش‌پیداکردن کاغذ دیواری در آن وجود دارد، مناسب نیست. این کاغذ دیواری قیمت کم‌تری نسبت به مدل قبل داشته و ظاهر آن نیز مات و ساده است.

کاغذ دیواری آنتیک

ویژگی‌های این جنس:

  • کیفیت چاپ خوب
  • ضخامت متوسط
  • قابل شست‌و‌شو

اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که ویژگی‌های این جنس همانند جنس قبلی است. جنس آنتیک فقط کمی از لحاظ ظاهری با جنس سانرایز تفاوت دارد. بافت این جنس از نوع سوسماری بوده و کمی متنوع‌تر از مدل قبل است. بنابراین اگر می‌خواهید تغییر بیشتری در محیط ایجاد کنید، کاغذ دیواری آنتیک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

کاغذ دیواری شاین

ویژگی‌های این جنس:

  • کیفیت چاپ خوب
  • ضخامت متوسط
  • قابل شست‌و‌شو

جنس شاین نیز ویژگی‌های یکسانی با جنس آنتیک و سانرایز دارد. البته ظاهر این جنس با دو مدل قبلی متفاوت بوده و بسیار زیبا و خیره‌کننده است. این مدل، جنس نیمه‌براقی داشته و بافت آن ساده است. اگر به کاغذ دیواری‌های شاین‌دار علاقه دارید، حتما این جنس را جزء انتخاب‌های خود قرار دهید.

کاغذ دیواری کتان

ویژگی‌های این جنس:

  • کیفیت چاپ متوسط
  • ضخامت پایین
  • قابل شست‌و‌شو پایین

جنس کتان ضعیف‌ترین کیفیت را در بین کاغذدیواری‌ها دارد. اگر کمی دقت کنید، می‌بینید که نشانه‌های کاغذ دیواری مرغوب را نداشته و انتخاب خیلی خوبی نیست. تنها ویژگی این جنس، قیمت پایین آن است. اگر محدودیتی برای هزینه دارید و کیفیت کاغذ دیواری برای شما اهمیت چندانی ندارد، می‌توانید جنس کتان را انتخاب کنید.جنس کتان ظاهر براقی داشته و بافت چهارخانه ریز دارد.

مقاله مرتبط: پرطرفدارترین و پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری کدام اند؟

آیا هر کاغذ دیواری گرانی باکیفیت است؟

به‌طور کلی هرچه تلاش برای بالابردن کیفیت کاغذ دیواری بیشتر باشد، نیاز به زحمت بیشتری دارد و هزینه آن نیز بالاتر می‌رود. اما قیمت کاغذ دیواری معیار مناسبی برای تعیین مرغوب‌بودن یا نبودن آن نیست.

برخی فروشگاه‌ها کاغذدیواری بی‌کیفیت خود را با قیمت بالا عرضه می‌کنند و ممکن است افراد ناآشنا به این نکات، گمراه شوند. تنها راه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب، همان نشانه‌ها و نکاتی است که به‌طور کامل آن را توضیح دادیم. بنابراین هنگام خرید تنها این موارد را بررسی کرده و مطمئن باشید که کاغذدیواری باکیفیت را تشخیص می‌دهید.

کاغذ دیواری داماسک داماس سبز M12211600
خرید کاغذ دیواری با بهترین کفیت و جنس
کاغذ دیواری مدرن خاص M11020000
کاغذ دیواری منزل مرغوب و با کیفیت عالی
بسته بندی و رول کاغذ دیواری منزل
بسته بندی و رول کاغذ دیواری منزل

جمع بندی

در این مقاله، به موضوع مهم نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب پرداختیم. گفتیم که فهمیدن این موضوع خیلی سخت نبوده و نیاز به دانستن برخی نکات و اصول دارد. در ابتدا توضیح دادیم که کیفیت کاغذدیواری به تعداد و جنس لایه‌ها و همچنین کیفیت چاپ آن بستگی دارد. هرچه این دو گزینه بهتر باشند، کیفیت، زیبایی و ماندگاری کاغذدیواری بیشتر است.

سپس برخی نشانه‌های تشخیص کاغذ دیواری مرغوب را بررسی کردیم. گفتیم که کاغذدیواری باید در ارتباط با اجسام مقاوم باشد و بتواند رطوبت را تحمل کند. همچنین ویژگی‌هایی مثل قابلیت شست‌و‌شو و ثبات رنگ نیز از نشانه‌های کاغذدیواری باکیفیت هستند. لازم است بدانید که راحت جداشدن کاغذدیواری از دیوار برای تغییر آن نیز از ویژگی‌های مهم کاغذ دیواری باکیفیت است.

در نهایت جنس‌های مختلف کاغذ دیواری را به همراه ویژگی‌های آن ها بررسی کردیم و گفتیم که کاغذ دیواری الیاف طبیعی بهترین جنس کاغذ دیواری در بازار و فروشگاه منزل است. همچنین درباره قیمت پوستر دیواری و کاغذ دیواری صحبت کردیم و گفتیم که به هیچ‌وجه نباید قیمت را معیاری برای تشخیص کاغذ دیواری مرغوب قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *