امروزه طراحان دکوراسیون، آشپزخانه را از لحاظ نقش استراتژیکی که در زیبایی خانه دارد، یکی از نقاط مهم خانه به شمار می آورند. همین امر نیز باعث شده تا چند سال اخیر توجه بیشتری به دکوراسیون آشپزخانه شود و طبیعتاً محصولات زیادی هم برای زیبا تر شدن آشپزخانه ها طراحی، تولید و روانه ی بازار شده اند. شاید مهم ترین عنصری که در آشپزخانه ها به چشم می خورند، کابینت ها باشند. زیبایی کابینت ها به خودی خود بسیار حائز اهمیت هستند اما گاهی می بینیم که با وجود این که مجموعه ای کامل و زیبا و مدرن متشکل از سینک و کابینت و هود و… در آشپزخانه نمی تواند نمای آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد. چرا؟ پاسخ در این کلمه است؛ کاشی بین کابینتی. در ادامه به این سوال که اصلاٌ کاشی بین کابینتی چیست و چندین سوال دیگر پاسخ می دهیم.

خرید و قیمت کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی چیست ؟

در ابتدا بهتر است بدانیم که اصلاً کاشی بین کابینتی چیست. همه ی ما از زمان های قدیم کاشی ها را در آشپزخانه خانه هایمان دیده ایم و می توان آن ها را جزء لاینفک و جدا نشدنی از آشپزخانه ها به شمار آورد. البته در گذشته، کاشی ها عموماً سفید و یکدست (یا نهایتا با گل های کم رنگ و بسیار ساده و خسته کننده) بودند و نصب یکپارچه ی این کاشی ها در آشپزخانه، فضای آشپزخانه را اندکی مرده و سرد نشان می داد. امروزه با توجه به پیشرفت صنایع کاشی برای حل این مشکل، کاشی هایی با طرح های متنوع و رنگ بندی فوق العاده بالا طراحی و تولید شده اند که محدودیت ها را به یکباره از بین برده است. در واقع کاشی بین کابینتی، همان طوری که از نام آن نیز واضح و مشخص است، محصولی است برای بین کابینت. چرا؟ بخش زیادی از دیوارهای آشپزخانه را کابینت می پوشاند و این امر باعث می شود که دیوار پشت کابینت ها دیده نشوند و زیبایی آن نیز طبیعتاً اهمیتی نخواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد در نواحی پشت کابینت از کاشی هایی با طرح ساده و ارزان تر استفاده می کنند و نواحی بین کابینت بالایی و پایینی، یا نواحی بالای سینک یا اجاق را با کاشی بین کابینتی لوکس می پوشانند. این کار یک بهینه سازی خوب در دکوراسیون خانه است! تنوع طرح و رنگی که در این کاشی ها وجود دارد، دست طراح را در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به شدت باز گذاشته است به طوری که به راحتی می توان آشپزخانه را مدرن تر نشان داد.

نقطه تمایز کاشی بین کابینتی در چیست؟

کاشی بین کابینتی چیست ؟ بایدها و نبایدهای خرید کاشی بین کابینتی

در واقع نقطعه تمایز کاشی های بین کابینتی با کاشی های معمول که در گذشته تولید می شدند، همین تنوع طرح و رنگ آن است. فضای مدرنی که این کاشی های بین کابینتی‌ ایجاد می کنند، کمتر و یا به جرات می توان گفت که هیچ وقت در کاشی های قدیمی و ساده دیده نمی شود. اتنوع طرح این کاشی ها باعث می شود که با هر نوع فضا و دکوراسیونی همخوانی داشته باشد و این انعطاف پذیری با انواع دکوراسیون ها، برگ برنده ی آن محسوب می شود.

چرا کاشی بین کابینتی؟

بعد از این که فهمیدیم کاشی بین کابینتی چیست نوبت به آن می رسد که بدانیم هدف از استفاده از کاشی بین کابینتی چیست و چرا باید از آن ها استفاده کنیم؟ در آشپزخانه، فضایی که بین کابینت بالایی و پایینی و همچنین ناحیه بالایی اجاق و سینک متراژ زیادی ندارد و همین امر نیز باعث شده تا بدون نگرانی در مورد هزینه، برای این ناحیه بتوان به دنبال کاشی های لوکس و گران قیمت رفت. درست است که کاشی بین کابینتی از لحاظ مساحت، بخش کوچکی از آشپزخانه را می پوشاند ولی تاثیری که در دکوراسیون خواهد گذاشت را به هیچ وجه نمی توانید چشم پوشی کنید.

انواع کاشی بین کابینتی

چند سالی است که صنعت کاشی سازی به طور فوق العاده ای جهش داشته است و کاشی هایی با انواع جنس و رنگ و طرح تولید و روانه ی بازار می شوند. امروزه در ساخت کاشی ها از متریالی مانند سنگ، شیشه،استیل، آلومینیوم و همچنین ترکیب این مواد با یکدیگر بهره می برند. در ادامه به اختصار به بررسی آن ها و نقاط ضعف و قوت هر کدام می پردازیم.

کاشی شیشه‌ ای

کاشی های شیشه ای، به دلیل این که از شیشه ساخته شده اند، مقاومت حرارتی فوق العاده ای (حداقل 750 درجه) از خود نشان می دهند و همین امر نیز باعث می شود که با خیال راحت بتوانید آن را در فضای پشت اجاق استفاده کنید و نگران چیزی نباشید. مزیت دیگری که در کاشی های شیشه ای دیده می شود این است که به دلیل صاف و صیقلی بودن، تمیز کردن چربی و آلودگی از روی آن ها بسیار راحت است و نسبت به کاشی های عادی و مرسوم و همچنین سرامیک سهولت بیشتری در نظافت خواهد داشت. فواصل بین قطعات ریز شیشه در کاشی های شیشه ای، به راحتی قابل بند کشی است و کاملاً قابل شستشو خواهد بود. نصب این کاشی ها با چسب بوده و به همین دلیل هم سرعت نصب آن به مراتب بالاتر است. کیفیت و رنگ آن در هر محدوده ی دمایی ثابت است و کیفیت قابل قبولی دارد.

کاشی سنگی

این کاشی ها از سنگ های صیقل داده شده و صاف ساخته می شوند و نمایی بسیار شیک و گران قیمت دارند. ظرافت این کاشی ها بسیار بالاست. از جمله مزایای این کاشی های سنگی می توان به قابلیت شستشوی آسان آن ها اشاره کرد.

کاشی تک گل کوتینگ

شاید ساده ترین کاشی های موجود در بازار برای این کار به شمار می رود. این کاشی ها هم برای نصب به عنوان کاشی بین کابینتی استفاده می شوند و ارزان ترین مدل محسوب می شود. یک مصحول با قیمت پایین قطعاً معایبی هم دارد. ارزان قیمت بودن آن باعث شده تا این کاشی ها برای همه مردم در دسترس باشد و در بیشتر خانه ها دیده شود. همین امر نیز باعث شده تا یک کاشی خاص و منحصر به فرد به حساب نیاید. کیفیت آن ها هم تا حدودی راضی کننده نیست و ممکن است پس از مدتی، ترک خورده یا باد کند. رنگ آن هم پس از چند سال ماندگاری خود را از دست می دهد و کیفیت راضی کننده ای ندارد ولی چون بسیار ارزان قیمت است، هنوز هم طرفداران خود را دارد.

کاشی استیل

کاشی بین کابینتی چیست ؟ بایدها و نبایدهای خرید کاشی بین کابینتی

در کاشی های استیل، قطعاتی از استیل بر روی پایه ی پلاستیک یا کاشی پرس می شوند و در کنار یکدیگر سر هم می شوند. نمای فلزی استیل، بسیار شیک و چشم نواز است و بیشتر کاربرد دکوراتیو و زیبایی دارد اما معایبی هم دارد. استیل اثر انگشت و رد چربی را به وضوح بر روی خود نشان می دهد و همین امر نیز باعث می شود که تمیز کردن کاشی های استیل اندکی مشکل باشد. به دلیل استفاده از فلز، محدودیت های رنگ هم به معایب این دسته از کاشی ها اضافه می شود. البته رنگ هایی که در این کاشی ها وجود دارد (طلایی، مسی، نقره ای) همگی رنگ های شیکی هستند که توقع مشتری را عموماً بر آورده می کند.

کاشی آلومینیومی

کاشی بین کابینتی چیست ؟ بایدها و نبایدهای خرید کاشی بین کابینتی

کاشی های آلومینیومی قطعاتی آلومینیومی هستند در کنار یکدیگر کاشی را تشکیل می دهند. این کاشی ها به دلیل استفاده از فلز، محدودیت رنگی دارند و تنوع زیادی را شامل نمی شود. البته اجرای آن بسیار سریع است و با چسب نصب می شود. این کار صرفه جویی زیادی در زمان انجام می دهد.

کاشی میکس

کاشی میکس یا ترکیبی، از ترکیب چند جنس آلومینیوم، سنگ، استیل، شیشه و کاشی لعابی تولید می شود. باید دقت کرد که اگر از کاشی های شلوغ خوشتان نمی آید، این کاشی ها ممکن است بعد از مدتی خسته کننده شوند. البته کاشی های میکس با طرح ساده هم موجود است که برای رفع این مشکل تولید می شوند. از معمول ترین کاشی های میکس، کاشی ترکیبی شیشه و استیل و همچنین ترکیب سنگ و استیل است. یکی از معایب این دسته از کاشی ها، غیر هم سطح بودن قطعات آن است که ممکن است در طولانی مدت در تمیزکاری آن مشکل ایجاد کند. البته باید اشاره کرد که کاشی میکس سنگ و استیل به دلیل وارداتی بودن، بسیار گران قیمت است.

کاشی کامپوزیت

این کاشی ها ترکیبی از مواد کامپوزیتی و آلومینیوم است و در هنگام پرس قطعات ریز، یک چسب دو طرفه هم به پشت آن ها اعمال می شود تا در هنگام نصب، دیگر نیازی به چسب یا هیچ ماده ی دیگری نباشد. به همین دلیل نصب آن بسیار ارزان و سریع انجام می شود. این کاشی ها نسبت به سایر کاشی های لوکس قیمت بسیار بالایی ندارند و از قیمت مناسب تری بهره می برد. البته تنوع رنگی این دسته از کاشی ها بسیار پایین است و همچنین به دلیل استفاده از چسب در نصب، مقاومت حرارتی بالایی ندراند و برای نصب در پشت اجاق گزینه ی خوبی به شمار نمی رود. این کاشی به عنوان یک کاشی فانتزی به کار می رود.

ویژگی های یک کاشی بین کابینتی خوب و با کیفیت

برای یک انتخاب مناسب، بهتر است بدانیم که ویژگی های یک کاشی بین کابینتی با کیفیت چیست ؟ کاشی ها از رده ی کیفی بسیار متنوعی برخوردار هستند؛ از مدل های ارزان قیمت با کیفیت نه چندان مطلوب تا مدل های گران قیمت و با کیفیت فوق العاده. از آن جایی که کاشی در آشپزخانه نصب می شود، یک کاشی خوب باید در وهله ی اول مقاومت حرارتی خوبی داشته باشد تا در مقابل حرارت اجاق و یا دود کیفیت رنگ و سطح خود را از دست ندهد. یک کاشی خوب و با کیفیت باید در مقابل ضربه  مقاومت قابل قبولی را از خود نشان دهد چون در آشپزخانه تضمینی وجود ندارد که لوازم نوک تیز و سنگین برخوردی با کاشی های دیوار نداشته باشند. قابلیت شستشو نیز جزء ویژگی هایی است که امروزه تبدیل به یک ضرورت شده و بیشتر مردم آن را از کاشی انتظار دارند. ضخامت کاشی نیز تاثیر به سزایی در کیفیت محصول و استحکام آن دارد. ماندگاری رنگ کاشی، از جمله عواملی است که در طولانی مدت خود را نشان می دهد و یک کاشی خوب و با کیفیت پس از گذشت سال ها، هنوز کیفیت رنگش را حفظ می کند.

کاشی بین کابینتی؛ چه رنگی برای چه کابینت و فضایی

شاید یکی از بارز ترین ویژگی های کاشی های بین کابینتی تنوع طرح و رنگ آن ها باشد. این ویژگی به حدی است که مشتری در انتخاب کاشی مورد نظرش و ست کردن آن با کابینت و دکوراسیون آشپزخانه ی خانه ی خود دچار سردرگمی می شود. در ادامه چند ترکیب رنگی در انتخاب کاشی بین کابینتی را با هم بررسی می کنیم.

کاشی بین کابینتی طلایی

کاشی بین کابینتی طلایی

از آن جایی که رنگ طلایی با رنگ های قهوه ای و کرم ترکیبی رویایی و شاهانه پدید می آورند، کاشی های بین کابینتی طلایی گزینه ی بسیار مناسبی برای کابینت های کرم و قهوه است. این ترکیب رنگ برای خانه ای لوکس بهترین گزینه ی ممکن به شمار می رود.

کاشی بین کابینتی سفید و صدفی

کاشی بین کابینتی سفید

کاشی های بین کابینتی با رنگ غالب سفید و یا صدفی برای آن دسته از آشپزخانه هایی مناسب است که متراژ بالایی ندارند. رنگ سفید به دلیل روشنایی بالایی که از خود نشان می دهد فضا را بزرگ تر جلوه خواهد داد. امروزه کاشی های سفید مات هم وارد بازار شده اند که نمایی مدرن و لوکس تر از نمونه های برّاق پدید می آورند. رنگ سفید با بیشتر کابینت ها سازگار است ولی بیشترین تاثیرش را در بین کابینت های تیره از خود نشان می دهد.

کاشی بین کابینتی کرم

رنگ کرم همنشینی خوبی با بیشتر رنگ ها دارد و همین امر نیز باعث شده تا محدودیتی در قبال انتخاب و ست کردن کاشی بین کابینتی با رنگ کابینت ها وجود نداشته باشد. البته که ترکیب رنگ طلایی و کرم و قهوه ای ترکیبی فوق العاده محسوب می شود و بهتر است از این ترکیب به گونه ای بهره مند شوید.

کاشی بین کابینتی جز آن دسته از مصحولاتی است که با وجود وسعت کمی که دارند، تاثیر گذاری بسیار فوق العاده ای در دکوراسیون آشپزخانه از خود نشان می دهند. به دلیل این که متراژ کمی از آشپزخانه نیاز به کاشی بین کابینتی دارد، هزینه ی زیادی هم طلب نمی کند. در واقع باید گفت که اگر به دنبال تغییری تاثیر گذار و بهینه با کمترین هزینه ی ممکن در آشپزخانه ی خود هستید ولی نمی خواهید در کابینت یا دیگر لوازم آشپزخانه دستی ببرید، کاشی بین کابینتی را در نظر خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *