امروزه با رشد صنعت و فناوری، پیشرفت های زیادی را در زمینه های مختلف شاهد هستیم. دکوراسیون هم از این قاعده مستثنی نشده و روز به روز محصولی جدید روانه ی بازار می شود. پرده در خانه های ما قدمتی طولانی دارد و در طول سالیان تبدیل به عنصری شده که از پنجره جدا نشدنی است. پرده پانچ چاپی یکی از انواع پرده است که از زمان ورودش به بازار با اقبال خوبی مواجه شده است.

خرید و قیمت پرده پانچ

اهمیت پرده در دکوراسیون داخلی چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانیم که اصلاً اهمیت وجود پرده در خانه چیست و چه نقشی در دکوراسیون داخلی منزل ایفا می کند. در انتخاب پرده پارامتر هایی از قبیل جنس پرده، رنگ، طرح و محلی که قرار است پرده در آن نصب شود اهمیت بسیاری دارند. در واقع پرده ها طیف وسیعی از طرح ها که هر کدام برای یک سبک خاص از دکوراسیون (سبک مدرن، کلاسیک، هنری، فضای مخصوص کودک) قابل استفاده می باشند. در انتخاب جنس و رنگ پرده ها تنوع خوبی وجود دارد ولی در در انتخاب طرح پرده ممکن است با کمی محدودیت مواجه شویم و هر طرح دلخواهی را که می خواهیم وجود نداشته باشد. به عنوان مثال به ندرت می توان پرده ای را پیدا کرد که طرح شعر به خط نستعلیق بر روی آن وجود داشته باشد یا پرده ای که چندین رنگ مختلف به طور همزمان در آن وجود داشته باشد. همین امر باعث شد تا نوع جدیدی از پرده طراحی و تولید و روانه ی بازار شود. پرده هایی که محدودیت های رنگ و طرح را به طور کامل کنار گذاشته اند و تبدیل به عنصری جدید برای دکوراسیون خانه ها شده اند. این پرده ها همان پرده های پانچ چاپی هستند.

پرده پانچ چاپی چیست؟

پرده پانچ‌ طرح گل

پرده های پانچ چاپی نوع جدیدی از پرده ها هستند که به دلیل وجود محدودیت در طرح و رنگ مدل های قدیمی تر پرده، وارد بازار شده اند و جز پرده های تزئینی فوق العاده زیبا به شمار می روند. این پرده ها از همان بدو ورود به بازار توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. پیشرفت فوق العاده در زمینه ی صنعت چاپ باعث شده تا روز به روز کیفیت چاپ طور این پرده ها بیشتر و بیشتر شود و به همین منوال، رضایت مشتری و استقبال آن ها نیز روز به روز افزایش یابد. به همین دلیل است که پرد پانچ چاپی یکی از پر کاربرد ترین پرده های تزئینی در حال حاضر است. پرده های پانچ، همان طوری که در تصاویر هم می بینید، طراحی بسیار ساده ای را دارا می باشند و همین سادگی نیز باعث شده تا بیشتر طرح چاپی روی آن به چشم بیاید و پیچیدگی ظاهری آن مانعی برای نمایش طرح نشود. سادگی طراحی پرده های پانچ باعث می شود تا این نوع پرده یکی از اصلی ترین گزینه ها برای نصب در خانه هایی با دکوراسیون مدرن به شمار بیاید.

سادگی طراحی پرده های پانچ باعث می شود تا این نوع پرده یکی از اصلی ترین گزینه ها برای نصب در خانه هایی با دکوراسیون مدرن به شمار بیاید.

 

پرده پانچ چه ویژگی هایی دارد ؟

حالا که فهمیدیم پرده پانچ چیست و طراحی آن به چه صورت است، بهتر است ویژگی های آن را به طور اجمالی بررسی کنیم.

سهولت نصب

همان طوری که در تصاویر هم قابل مشاهده است، پرده های پانچ طراحی و ظاهر ساده ای دارند و همین امر نیز باعث شده تا نصب آن بسیار آسان تر از سایر پرده ها باشد. نصب آسان تر هم باعث می شود هزینه ی نصب پرده پانچ برای خریدار کمتر تمام شود. اهمیت این ویژگی زمانی خود را نشان می دهد که می خواهید پرده ها را برای شستشو جدا کنید و پس از شستشو دوباره آن را نصب کنید. خواهید دید که این کار فقط چند دقیقه وقتتان را خواهد گرفت؛ بر خلاف پرده های دیگر که نصب آن نیازمند زمان بیشتری است.

صرفه جویی در هزینه

پرده های پانچ‌ همان طوری که بار ها در این مقاله اشاره شد، طراحی ساده ای دارند و پیچیدگی ظاهری زیادی ندارند و بر خلاف پرده های پر چین که پارچه ی زیادی در دوخت آن ها به کار می رود، پرده های پانچ، پارچه ی کمتری مصرف می کند و همین نیز باعث می شود هزینه ی زیادی صرفه جویی شود.

شستشوی آسان

استفاده از پارچه ی کمتر در پرده های پانچ‌ باعث می شود که وزن آن کمتر باشد و حمل و شستشوی آن به مراتب آسان تر شود. عدم وجود چین های زیاد در این پرده ها نیز باعث می شود که گرد و خاک در آن جمع نشود و دیر به دیر نیاز به شستشو داشته باشد.

ماندگاری بسیار بالای طرح چاپی

امروزه به خاطر پیشرفت های زیادی که در صنعت چاپ شاهد هستیم، کیفیت چاپ روی پرده های پانچ‌ به طور فوق العاده ای بالاست و در شستشو از بین نمی رود یا از کیفیت طرح کاسته نمی شود.

تنوع طرح پرده و حلقه آن

پرده های پانچ‌ از دو بخش اصلی یعنی حلقه و پارچه پرده تشکیل می شوند که هر دوی آن ها تنوع بسیاری دارند. حلقه های پرده پانچ چاپی به آسانی و با تنوع بسیاری در هر پرده فروشی یا فروشگاه های حضوری و اینترنتی دکوراسیون با قیمت مناسبی یافت می شود. طرح روی پرده هم تنوع بسیار خارق العاده را داراست به طوری که با کمی جستجو در بین طرح ها می توانید مناسب ترین گزینه را برای خانه ی خود انتخاب کنید و حتی حلقه ی دلخواه را هم برای ست کردن با دکوراسیون خانه ی خود انتخاب کنید.

انواع مدل های پرده پانچ

خرید پرده‌ پانچ‌ طرح سنتی

پرده های پانچ‌ به دلیل این که از همان زمان ورودشان به بازار با اقبال خوبی مواجه شدند بعدها با تنوع طرح و مدل های متنوع تری وارد بازار شدند و روز به روز به این تنوع افزوده می شود. در این بخش قصد داریم چند مدل از این پرده ها را به عنوان نمونه ببینیم و بررسی کنیم که هر کدام مناسب برای چه فضایی خواهد بود.

طرح سنتی

پرده های طرح سنتی برای خانه هایی با دکوراسیون هنری و سنتی مناسب است. افرادی که می خواهند فضایی آرامش بخش و در عین حال اصیل و ایرانی را در خانه های خود داشته باشند، این مدل از پرده های پانچ‌ را مد نظر قرار دهند.

طرح خط نستعلیق

طرح خط نستعلیق در بسیاری از عناصر دکوراسیون مانند کاغذ دیواری طرح نستعلیق یا تابلو طرح نستعلیق وجود دارد و طرفداران بسیاری هم از آن خود کرده اند. پرده پانچ‌ طرح خط نستعلیق هم به همین دلیل وارد بازار شده است. این پرده ها با طرح نستعلیق برای فضاهای هنری، سنتی و حتی مدرن هم قابل استفاده است. پرده طرح خط نستعلیق در فضای مدرن؟ چطور ممکن است؟ این طرح از پرده ها به دلیل این که معمولاً یک زمینه ی تک رنگ ساده دارند و یک نوشته ی تک رنگ با خط نستعلیق دارند، ساده و در عین حال زیبا هستند و همین سادگی نیز آن را برای نصب در فضاهای مدرن مناسب می سازد.

طرح داماسک

طرح داماسک که ترکیبی از طرح گل و برگ های فانتزی است، فضایی لاکچری و کلاسیک را تداعی می کند و پرده پانچ طرح داماسک هم به تبع، برای لوکس و یا کلاسیک نشان دادن فضا عنصر بسیار مفیدی است. به عنوان مثال، ترکیب این طرح از پرده پانچ‌ چاپی با مبلمان سلطنتی نمای فوق العاده ای را به وجود می آورد.

طرح گل دار

شاید یکی از قدیمی ترین طرح های موجود در کاغذ دیواری، پرده، تابلو و… دکوراسیون داخلی خانه ها همین طرح گل است. پرده پانچ‌ گل دار هم از این قاعده مستثنی نیست. پرده پانچ‌ گل دار تنوع رنگ بالایی دارد و به خاطر ذات طرح گل، حس نشاطی که در طبیعت وجود دارد را در فضای داخلی خانه القا می کند.

انتخاب پرده پانچ صحیح

پرده‌ پانچ‌ طرح سنتی

در هنگام انتخاب پرده پانچ، اگر دکوراسیون خانه تکمیل است و در گام نهایی پرده را اضافه می کنید، بهتر است به رنگ بندی موجود در خانه دقت فراوانی داشته باشید؛ از رنگ کوسن ها و مبل ها گرفته تا رنگ دیوار یا کاغذ دیواری و… . اگر قصد تغییر جزئی در دکوراسیون با پرده های پانچ‌ را دارید، بهتر است برای تاثیر بیشتر از قاب عکس، تابلو، کوسن های جدید استفاده کنید؛ تغییراتی که هزینه ی زیادی را روی دستتان نمی گذارد ولی تغییر در دکوراسیون چشمگیر تر خواهد شد. در هنگام انتخاب پرده‌ ی پانچ مهم ترین نکته این است که دکوراسیون خانه ی شما چگونه است؟ کلاسیک؟ لاکچری؟ مدرن، هنری یا سنتی؟ در بخش قبلی به اختصار توضیح داده شد که هر طرح از پرده پانچ مناسب چه فضایی است. البته در هنگام اندازه گیری ابعاد برای انتخاب پرده پانچ‌ چاپی در خانه پیشنهاد می کنیم که پرده را اندکی بالاتر از پنجره در نظر بگیرید. این که پرده بالاتر از پنجره دیده شود، خانه را بزرگ تر نشان می دهد. به خصوص در آپارتمان های امروزی که خیلی بزرگ نیستند.

پرده ی پانچ مناسب چه فضایی است؟

پرده پانچ‌ طرح کودک کارتونی

شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش بیاید که پرد ی پانچ برای نصب در چه فضایی طراحی و تولید می شود؟ در واقع در پاسخ به این پرسش باید گفت که تنوع طرح بسیار زیادی که در این دسته از پرده ها باعث شده تا هر فضایی بتواند میزبان آن ها باشد. البته این تنوع انتخاب را برای خریدار سخت کرده و ممکن است در انتخاب کمی گیج شود. این پرده ها در اتاق خواب، سالن پذیرایی، اتاق کودک، آشپزخانه و … قابل نصب هستند و طبق طرح و شخامت پرده می توان آن ها را جدا کرد. البته دکوراسیون مدرن بیشترین هماهنگی را با این پرده ها دارد ولی این بدان معنا نیست که سایر سبک های دکوراسیون با این پرده همخوانی نداشته باشند. شیک بودن پرده پانچ حتی به حدی است که از آن در فضاهای عمومی مانند تالار و هتل هم استفاده می شود.

برتری پرده پانچ در چیست؟

پرده‌ پانچ طرح فوتبالی

در واقع از ابتدای این مقاله، تمامی ویژگی های پرده پانچ حول سادگی طراحی آن می چرخید؛ ویژگی ای که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. سادگی در طراحی باعث نصب آسان، کاهش هزینه ها و شستشوی آسان آن ها می شود و تنوع بسیار بالای طرح ها و حلقه های آن نیز یکی دیگر از برتری های آن نسبت به سایر پرده هاست. انعطاف پذیری بالای این پرده ها با انواع دکوراسیون نقطه قوتی است که بسیار حائز اهمیت است.

شستشوی پرده پانچ

پرده پانچ به دلیل این که چین کمتری دارد، دیرتر گرد و غبار را در خود می گیرد و کثیف می شود ولی در هر صورت کثیف می شود. کثیفی چند سطح دارد. اگر کثیفی فقط محدود به گرد و غبار است می توانید بدون جدا کردن پرده از میل پرده، گرد و غبار آن را با جارو برقی بزدایید. در سطح بعدی کثیفی، لکه های ضعیفی ممکن است بر روی پرده وجود داشته باشند که با بخار شوی دستی می توان آن را تمیز کرد که این کار هم نیازی به جدا کردن پرده نخواهد داشت. در سطح بعدی کثیفی که ممکن است لکه های قوی تری را شاهد باشیم که امکان پاک کردن آن با بخار شوی وجود ندارد. در این حالت باید پرده را از میل پرده جدا نموده و در ابتدای کار محل لکه را با آب و صابون تا حدودی تمیز کرد. سپس کل پرده را در ماشین لباسشویی یا به طور دستی شستشو داد. در پایان کار شستشو هم بهتر است بعد از از بین رفتن خیسی پرده، آن را در همان حالت مرطوب آویزان نمود تا چین و چروک کمتری در آن به وجود بیاید. البته اگر فکر می کنید که حجم کثیفی پرده (به خصوص پرده پانچی که در آشپزخانه نصب می شود) بسیار بالاست و کثیفی در بافت آن نفوذ کرده، بهتر است قبل از شستشو آن را برای چند ساعت در محلول آب و پودر لباسشویی خیس کرد تا بهتر و آسان تر تمیز شود. اگر چین و چروک روی پرده به حدی است که حتماً باید آن را اتو کنید، بهتر است اتو را در پایین ترین دمای ممکن بگذارید تا طرح و بافت پرده آسیب نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *