شاید این جمله را شنیده باشید که” آشپزخانه قلب خانه است”. گرچه این سخن به خاطر پخت و پز غذا و اهمیت آن در زندگی گفته شده است، اما فراموش نکنید که آشپزخانه هم به عنوان جزئی از خانه باید زیبا باشد و زیبایی آن اهمیت فراوانی در جذاب نشان دادن خانه و لذت‌بردن بانوان خانه‌دار از دکوراسیون این بخش خانه است. استفاده از کاشی بین کابینتی یکی از راه‌هایی است که این فضا را جذاب‌تر کنید. ممکن است که این سوال پیش بیاید به جز زیبایی مزایای استفاده از این نوع کاشی چیست و برای خرید تایل بین کابینتی به چه نکاتی باید توجه کرد. در ادامه این مطلب تمامی این موارد را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

کاشی بین کابینتی چیست؟

از گذشته دور تا به امروز دیوارهای آشپزخانه با کاشی پوشیده می‌شود. این امر تمیز کردن آشپزخانه را که محل تجمع آلودگی‌های مختلفی چون چربی و ذرات غذا است، آسان‌تر می‌کند. گرچه در گذشته دقت فراوانی در انتخاب کاشی برای این محیط نبوده و به دلیل تنوع محدود برای کل این فضا از کاشی‌های یکدست استفاده می‌شد، اما امروزه با وجود تنوع محصول، انتخاب‌ها بسیار بیشتر شده است.

کاشی‌ بین کابینت یکی از محصولات جدیدی است که در زمینه دکوراسیون آشپزخانه عرضه شده و جنبه زیبایی دارد. در واقع بخش اعظمی از آشپزخانه‌های ما با کابینت پوشانده می‌شود و فرقی ندارد از چه نوع کاشی در پشت آنها استفاده شود، اما فضاهای خالی چون بین کابیت‌های بالایی و کابینت‌های روی زمین، پشت شیر آب و بالای سینک و بالای گاز وجود دارد. کاشی‌های پشت کابینتی برای پرکردن این فضاها استفاده می‌شود.

انواع کاشی بین کابینتی

انواع کاشی بین کابینتی

انواع کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینت آشپزخانه از جهات مختلف قابل تقسیم هستند که برخی از مهمترین عوامل تقسیم بندی و انواع آن عبارتند از:

  • انواع کاشی‌های بین کابینتی از نظر طرح:  برای خرید این نوع کاشی از نظر طرح دچار محدودیت نخواهید شد زیرا طرح‌های مختلفی از جمله گلدار، مرمری، مدرن، فانتزی، کلاسیک و … در بازار موجود است.
  • انواع کاشی‌های بین کابینتی از نظر رنگ: خوشبختانه از نظر رنگ نیز محدودیتی وجود ندارد و از طیف رنگ‌های روشن برای آشپزخانه‌های محدود و کوچک تا رنگ‌های تیره برای طراحی مدرن آشپزخانه، کاشی بین کابینت آشپزخانه وجود دارد.
  • انواع تایل بین کابینتی‌ از نظر جنس: انواع کاشی بین کابینتی از نظر جنس نیز وجود دارد تا انتخاب را بر اساس بودجه و نیاز شما راحت‌تر کند. برخی از این انواع شامل کاشی شیشه‌ای‌ سرامیکی، آیینه‌‌ای، استیل، آلومینیومی و … است.
  • انواع کاشی‌های بین کابینتی از نظر تولید کننده: تولیدکننده‌های معتبر داخلی و خارجی در زمینه تولید کاشی بین کابینت آشپزخانه در حال فعالیت هستند و محصولات متنوعی از این تولیدکنندگان در بازار موجود است. قیمت، تنوع رنگ و طرح هر برندی با دیگری متفاوت است. با این وجود یکی از این برندهای معتبر در بازار با بیشترین تنوع ممبران است.

کاشی بین کابینتی ممبران

اگر به دنبا مدل خاصی از تایل بین کابینت آشپزخانه هستید و به دنبال برند که علاوه بر کیفیت محصولات متنوعی با توجه به نیاز شما داشته باشد، بهتر است بدانید که یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین برندها در این حوزه ممبران است. دلایل استقبال از کاشی بین کابینتی ممبران تنها به لحاظ تنوع طرح و رنگ نیست و ظاهر مدرن و قیمت مقرون به صرفه محصولات آن نیز مزید بر علت شده است تا به راحتی بتوانید آنچه را که در ذهن خود دارید انتخاب و خریداری کنید.

مزایای استفاده از کاشی بین کابینتی

استفاده از کاشی‌ بین کابینت آشپزخانه، تنها به عنوان یک راه برای پر کردن فضاهای خالی آشپزخانه به بهترین شکل نیست. در واقع استفاده از آنها دارای مزایای بسیار زیادی است که مهمترین آنها در ادامه شرح داده شده است.

ترفندهایی برای انتخاب و خرید بهترین تایل بین کابینتی

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

اولین و مهمترین مزیت استفاده از تایل بین کابینی در طرح و رنگ‌های مختلف این است که شما جلو‌ه‌ای نو به آشپزخانه خود می‌بخشید. بدون آنکه گاهی نیاز به تعویض کابینت‌ها یا استفاده از وسایل متعددی باشد با استفاده از این کاشی‌ها  به راحتی می‌توان دکوراسیون آشپزخانه را تغییر داد. این امر به خصوص برای کسانی که به فکر بازسازی آشپزخانه قدیمی خود به شکل مدرن هستند، بسیار کاربردی است.

مقاومت و کیفیت بالا

تولید و ساخت کاشی بین کابینتی در اغلب موارد دقیقاً همانند  کاشی‌ها یا سرامیک‌هایی است که به صورت عادی در آشپزخانه استفاده می‌شود. با این وجود به زیبایی و طراحی متفاوت آنها بیشتر توجه شده است، همچنین دارای کیفیت و مقاومت بیشتری هم هستند.

در واقع به دلیل استفاده از این نوع کاشی‌ها در فضاهای خالی احتمال کثیفی، جذب آلودگی و ضربه خوردن آنها بیشتر است. به همین دلیل در تولید آنها به کیفیت و مقاومت محصول توجه بسیار زیادی شده است تا بتوان به راحتی تمیز کرد و در اثر ضربه صدمه جدی نبینند.

تنوع طرح کاشی بین کابینتی و زیبایی آشپزخانه

یکی از مزایای مهم برای استفاده از تایل های بین کابینتی در آشپزخانه این است که علاوه بر کیفیت بالا در بازار شاهد تنوع طرح و مدل کاشی بین کابینتی خواهید بود. با این ویژگی شما به راحتی با توجه رنگ وسایل و سبک دکوراسیون کلی خود می‌توانید از بین مدل‌ها و رنگ‌های متنوع دست به انتخاب بزنید و آنچه را که بهترین برای شماست انتخاب کنید.

در کنار تمام موارد ذکر شده آنچه که به عنوان اصلی‌ترین مزیت استفاده از کاشی‌های بین کابینتی مطرح می‌شود این است که زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کند. جذابیت و زیبایی این فضا به خصوص در آشپزخانه‌های امروزی که به شکل باز و دارای اوپن طراحی می‌شوند به زیبایی کلی خانه نیز کمک خواهد کرد.

ترفند‌های مهم برای انتخاب بهترین کاشی بین کابینتی

در ادامه مطلب نکات مهم و ترفندهای که قبل از خرید تایل بین کابینتی باید به آن توجه کنید آورده شده است. توجه به این موارد به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید.

ترفند‌های مهم برای انتخاب بهترین کاشی بین کابینتی

ترفند‌های مهم برای انتخاب بهترین کاشی بین کابینتی

 تعیین کنید که کاشی در کجا نصب می‌شود

 قبل از انتخاب تایل بین کابینتی، باید تصمیم بگیرید که در چه سطحی استفاده می‌شود. کاشی را می‌توان به عنوان پشت صحنه اجاق گاز یا روی دیوار و در بخش زیرین کابینت‌های فوقانی قرار داد. کاشی بین کابینتی همچنین یک محصول محبوب برای روی اپن است و می‌توان در کف آشپزخانه نیز استفاده شود. بهتر است ابتدا مکان مورد نظر و سطح مقاومتی را در نظر دارید انتخاب کنید.

مشخص کردن نوع تایل بین کابینتی و جنس آن

کاشی‌های بین کابینی انواع مختلفی دارند از جمله مدل ای کاشی آشپزخانه بین کابینت، کاشی‌‌های ساده یا طرح‌دار، همچنین مدل‌هایی که به راحتی تعویض می‌شوند و چسبی هستند. همچنین از جنس‌های مختلفی چون سرامیک، شیشه و … ساخته می‌شوند. برای همین بهتر است قبل از خرید این موارد را مشخص کنید.

تعیین بودجه قبل از خرید

کاشی آشپزخانه می‌تواند ارزان باشد، مانند کاشی وینیل یا گران مانند کاشی و سرامیک با طراحی سفارشی. تکالیف خود را قبل از خرید مشخص کنید و بودجه لازم را در هنگام انتخاب مدنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید. با توجه به ابعاد و فضای مورد استفاده نیز مشاوران فروش می‌توانند برای شما برآورد قیمت داشته باشند.

در نظر گرفتن سبک زندگی

اگر جز خانواده‌های کم جمعیت هستید و به دلیل شاغل بودن استفاده از فضای آشپزخانه شما حداقلی است بهتر است بیش از کیفیت به زیبایی توجه داشته باشید. اما اگر استفاده از آشپزخانه زیاد است و کاشی‌های بین کابینتی در معرض برخورد اشیاء مختلف هستند بهتر است اولین و مهمترین فاکتور برای شما دوام و کیفیت نمونه کاشی بین کابینتی انتخاب شده، باشد.

توجه به دکوراسیون

توجه به این نکته که یکی از مهمترین مزایای استفاده از تایل بین کابینتی، جنبه زیبایی و دکوراتیو آن است، بهتر است در هنگام خرید به هماهنگی این نوع کاشی با دکوراسیون کلی خانه و آشپزخانه توجه کنید. طرح و رنگی را انتخاب نکنید که هیچگونه هماهنگی با دکوراسیون ندارد، زیرا مانند یک وصله ناجور در آشپزخانه به چشم می‌آید و زیبایی آن به چشم نمی‌آید.

همچنین بهتر است رنگ کابینت‌های خود را هم در نظر داشته باشید، تضاد رنگی بین کابینت و کاشی باعث جذاب‌تر شدن فضا خواهد شد. به طور مثال بهترین کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید دارای رنگ‌های گرم و یا تیره است تا فضا را زیباتر نشان دهد.

توجه به مساحت و فضای آشپزخانه

متاسفانه فضای کلی خانه‌های امروزی تا حد زیادی کم شده و این امر روی مساحت آشپزخانه هم تاثیر گذاشته است. اگر آشپزخانه شما دارای فضای کم و محدودی است بهتر است از خرید تایل‌های بین کابینتی با رنگ تیره و طرح شلوغ بپرهیزید زیرا فضا را کوچکتر نشان خواهد داد. بهتر است به جای آن کاشی‌های با رنگ روشن و جلوه براق انتخاب کنید. همچنین کاشی‌های دارای طرح عمودی باعث می‌شود تا سقف بلندتر به نظر برسد و فضای از مساحت واقعی جلوه بیشتری داشته باشد.

قیمت کاشی بین کابینتی

شاید قیمت این نوع تایل های بین کابینتی در نگاه اول نسبت به کاشی‌های معمولی که برای آشپزخانه استفاده می‌شود به دلیل کیفیت و تنوع بیشتر گران‌تر باشد. اما به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که فضاهایی که از کاشی بین کابینت آشپزخانه برای آنها استفاده می‌شود، محدود است به همین خاطر شما با مشکل خاصی در این زمینه مواجه نخواهید شد و در نهایت قیمت زیادی برای خرید نخواهد داشت.

نکته مهم بعدی اینکه با توجه به برند، کشور سازنده، طرح و جنس، قیمت این نوع کاشی‌های آشپزخانه متفاوت خواهد بود و در واقع  از عوامل مهم اثرگذار در نرخ آن به شمار می‌روند. برای همین بهتر است قبل از خرید به تمام این نکات توجه ویژه داشته باشید تا بهترین قیمت را متناسب با بودجه خود پیدا کنید.

مراحل نصب کاشی بین کابینتی

از آنجایی که این مدل کاشی‌ها در فضاهای خالی به کار گرفته می‌شود نیاز به خالی کردن کل آشپزخانه و تعمیرات جدی نخواهد بود. به همین دلیل به راحتی می‌توان آن را نصب کرد. همچنین نکته مهم بعدی این است که در صورت خرید کاشی‌هایی از نوع چسبی نیازی به نیروی حرفه‌ای برای تصب نخواهید داشت و می‌توانید خودتان بدون هیچ کمکی آن را نصب کنید. همچنین در صورت انتخاب اینگونه محصولات تعویض آنها نیز مانند نصب به راحتی انجام شده و در این رابطه با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

ترفندهایی برای انتخاب و خرید بهترین تایل بین کابینتی

کاشی بین کابینتی نصب و اجراشده

ترفندهایی برای انتخاب و خرید بهترین تایل بین کابینتی

تایل بین کابینتی نصب و اجرا شده

خرید آنلاین کاشی بین کابینتی

از آنجایی که امروزه فروشگاه‌های آنلاین تا حد زیادی جای خرید حضوری و فروشگاه‌های فیزیکی را گرفته‌اند به راحتی می‌توان از طریق سایت‌های فروشگاهی برای خرید کاشی‌های بین کابینتی هم اقدام کرد. در واقع خرید آنلاین مزایای زیادی دارد و می‌توانید از طریق سایت منزل اقدام به این کار کنید. مزایای خرید این نوع کاشی از سایت منزل عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان و انرژی: به جای اینکه ساعات طولانی را در بازار و بین فروشگاه‌های مختلف در حال رفت و آمد باشید، با کمک سایت می‌توانید به راحتی و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.
  • خرید و انتخاب راحت‌تر: تنوع محصول در سایت مزنل باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید با توجه به سبک آشپزخانه و دکوراسیون خود از میان محصولات موجود انتخاب کنید. همچنین امکان مقایسه قیمت‌ها به صورت آنلاین وجود دارد.
  • امکان خرید جدیدترین مدل کاشی بین کابینتی: از آنجایی که کیفیت و تنوع یکی از فاکتورهای مهم در ارائه محصولات در سایت منزل است؛ جدیدترین مدل‌های این نوع محصول در سایت ارائه شده تا انتخاب از بین آنها برای شما راحت‌تر باشد.
  • خدمات پشتیبانی: سایت‌ منزل به کمک نیروهای زبده در بخش فروش چه پیش از خرید و چه پس از آن خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد. با کمک مشاوره می‌توانید بهترین محصول را انتخاب و خریداری کنید. همچنین بعد از آن می‌توانید پیگیری سفارشات خود را به راحتی از طریق سایت و در کمترین زمان انجام دهید.

    خرید و قیمت کاشی بین کابینتی

    سخن پایانی

    با توجه به تمام آنچه که در این مطلب اشاره شد، شما با خرید جدید ترین مدل کاشی بین کابینتی و نصب آن بدون دردسر می‌توانید فضای آشپزخانه خود را روح و رنگ و لعاب خاصی ببخشید. همچنین فضای آشپزخانه را برای آشپزی زیبایی‌تر و مقاوم‌تر در برابر آلودگی‌ها کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *